مردم فقیر تر شدند؛رستوران ها در آستانه ورشکستگی!

بنا برا آمار به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی،مردم کمتر غذای بیرون می خورند و این اتفاق باعث شده رستوران ها در آستانه ورشکستگی باشند.

مردم فقیر تر شدند؛رستوران ها در آستانه ورشکستگی!

به گزارش مستقل آنلاین، سی ان بی سی نوشت:

به گفته وزارت کار  آمریکا، برای اولین بار از زمانی که تورم در اواسط سال 2021 شروع شد، قیمت رستوران ها طی 12 ماه از قیمت های مواد غذایی پیشی گرفت.

این ضربه‌ای به صنعت رستوران‌داری است، که در حال حاضر شاهد کاهش تعداد مشتریان بوده است، زیرا مصرف‌کنندگانی که سطح قیمت ها برایشان اهمیت زیادی دارد کاهش می‌یابند.

مردم بر اساس داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده، وعده‌های غذایی خود را در مقایسه با غذا خوردن در خانه به عنوان یک انتخاب مقرون به صرفه نسبی معرفی کرده اند.

قیمت مواد غذایی در ماه مارس 8.5 درصد در 12 ماه گذشته افزایش یافت که ناشی از جهش هزینه غذا خوردن در خارج از خانه بود که 8.8 درصد در آن دوره افزایش داشت. برای سومین گزارش متوالی، قیمت مواد غذایی خارج از خانه ماهانه 0.6 درصد افزایش یافت.

بروس گریندی، اقتصاددان ارشد انجمن ملی رستوران‌ها، این افزایش را به افزایش قیمت مواد غذایی در مدارس نسبت داد، زیرا برنامه‌های ناهار رایگان در طول همه‌گیری کووید منقضی شد.

او در پست وبلاگی چهارشنبه خود نوشت: «در نتیجه، این شاخص قیمت در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است، که فشار صعودی را بر شاخص کل غذای خارج از خانه وارد می‌کند. »

قیمت مواد غذایی در خانه در 12 ماه گذشته 8.4 درصد افزایش یافته است و در واقع نسبت به فوریه 0.3 درصد کاهش یافته است. قیمت تخم مرغ در ماه مارس نسبت به ماه قبل 10.9 درصد کاهش یافت، در حالی که شاخص میوه و سبزی 1.3 درصد کاهش یافت.

برای ماه‌ها، خواربارفروشان بر تولیدکنندگان مواد غذایی و نوشیدنی فشار آورده‌اند تا قیمت‌ها را پایین نگه دارند، زیرا خریداران با شوک برچسب‌ها مواجه می‌شوند، به برندهای دارای برچسب خصوصی مبادله می‌کنند و اقلام کمتری را در سبد خرید خود قرار می‌دهند.

با ادامه کاهش تورم، شاخص کل قیمت مصرف کننده طی 12 ماه گذشته 5 درصد افزایش یافته است. این رخداد کمتر از انتظار برای افزایش 5.1 درصدی بود. به همین ترتیب، بسیاری از شرکت های رستورانی نیز گزارش داده اند که تورم در حال تعدیل است، اگرچه هزینه های غذا، نیروی کار و ساخت و ساز همچنان بالاست.

شرکت مادر Olive Garden، Darden Restaurants به عنوان مثال، در ماه مارس گفت که قیمت مرغ، لبنیات و غلات در سه ماهه سوم مالی خود همچنان بالا باقی مانده است، اگرچه به طور متوالی بهبود یافته است. داردن تورم تک رقمی پایینی را برای مواد تشکیل دهنده خود در سال مالی 2024 پیش بینی می کند. این شرکت رستوران، افزایش قیمت منوی غذای خود را کمتر از نرخ تورم نگه داشته است تا مشتریان بیشتری را جذب کند و سهم بازار را به دست آورد.

اما بیشتر رستوران‌ها برای جلوگیری از فشار بر حاشیه سود، قیمت‌ها را افزایش داده‌اند. در نتیجه، مصرف‌کنندگان بازدید از رستوران‌های خود را کاهش می‌دهند یا زمانی که بیرون از خانه صرف غذا می‌کنند، پول کمتری خرج می‌کنند.

ردیاب صنعت رستوران Black Box Intelligence گزارش داد که این صنعت تنها در دو ماه - ژانویه و فوریه - در سال گذشته شاهد رشد ترافیک بوده است. این دو ماه با شیوع ویروس کووید Omicron در سال گذشته همراه بود که منجر به کاهش شدید فروش و مراجعه به رستوران در اوایل سال 2022 شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها