افزایش شدید قیمت مواد غذایی در راه است؛نان و تخم مرغ غذای لاکچری می شوند!

به دلیل افزایش قیمت ها و تورم،قیمت مواد غذایی و خوراکی نیز با جهش شدید همراه است و نان و تخم مرغ غذای لاکچری می شوند.

افزایش شدید قیمت مواد غذایی در راه است؛نان و تخم مرغ غذای لاکچری می شوند!

به گزارش مستقل آنلاین، بی بی سی نوشت:

سرخ‌کرده اولستر )شامل گوشت صبحانه، تخم مرغ، نان، گوجه فرنگی، قارچ و سیب زمینی( که در جهان به صبحانه انگلیسی مشهور است یک وعده صبحانه اصلی برای بسیاری است، اما افزایش هزینه‌های مواد تشکیل دهنده آن می‌تواند به معنای تبدیل این صبحانه ساده به یک غذای لاکچری باشد.

 هزینه مواد غذایی در بریتانیا در ماه فوریه 18 درصد افزایش یافته است در حالی که در ژانویه سال جاری 16.8 درصد افزایش یافته است. این افزایش به دلیل تعدادی از نیروهای محرک مانند بی ثباتی ژئوپلیتیک است.

 شاخص اولستر فری بانک اولستر قیمت هر یک از کالاهای موجود در منو را بررسی می کند و آن را با زمان مشابه سال گذشته مقایسه می کند.

 این افزایش نشان داد که به طور کلی، یک ماهی تا 19 درصد افزایش یافته است، زیرا برخی از اجزای تشکیل دهنده آنها افزایش یافته است.

 شیر 42.9 درصد، کره بیش از 25 درصد و تخم مرغ تقریبا 30 درصد افزایش یافته است.

ریچارد رمزی، اقتصاددان ارشد بانک اولستر، گفت: «اگر یک سال پیش به حمله روسیه به اوکراین بازگردید، دلیل این افزایش هزینه‌های انرژی، هزینه‌های کود و هزینه‌های خوراک دام را درک میکنید».

 "همه این چیزها راه خود را از طریق سیستم انجام داده اند و امروز باعث افزایش قیمت مواد غذایی می شود."

 در ابتدای هفته جاری، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد اعضای این سازمان تولید نفت خود را بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد.  قیمت نفت در واکنش به آن افزایش یافت - حدود 6 درصد جهش کرد و به 85 دلار (68 پوند) در هر بشکه رسید.

 این افزایش قیمت نفت شروع به فیلتر شدن به قیمت سوخت و روغن گرمایشی خانه می‌کند و یکی از ردیاب‌ها تخمین می‌زند که نفت گرمایش خانگی از 566 پوند برای 900 لیتر در روز یکشنبه به 581 پوند در روز چهارشنبه افزایش یافت.

 ریچارد رمزی گفت که تورم مواد غذایی هنوز به اوج خود نرسیده است اما "ما شاهد افزایش قیمت مواد غذایی بیش از 18 درصد در سال گذشته بوده ایم."

 او افزود: "11 سال و نیم طول کشید تا قیمت مواد غذایی به همین میزان افزایش یابد. این نشان می دهد که این افزایش در 18 ماه گذشته چقدر چشمگیر بوده است."

 بیشتر مواد تشکیل دهنده اولستر فرای از طریق یک کشاورز به بشقاب می رسد، بنابراین سوسیس ها و تخم مرغ های گران تر نیز بازتاب فشار روی صنعت کشاورزی هستند.

 ریچارد رمزی می‌گوید: کشاورزان باید این هزینه‌ها را تحمل کنند و سوپرمارکت‌ها می‌دانند که درآمد خانوار مصرف‌کنندگان بسیار تحت فشار قرار می‌گیرد. آنها در تلاش هستند تا قیمت‌های تولیدکنندگان مواد غذایی و کشاورزان را پایین بیاورند.

 همه خواهان قیمت‌های ارزان‌تر هستند، اما کشاورزان کسانی هستند که بالقوه تحت فشار قرار می‌گیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها