کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم در راه است

بنابر اعلام مرکز آمار،تورم در 2 ماه گذشته افزایش داشته و کاهش ارزش پول کشور نیز در هفته های آینده ادامه خواهد داشت.

کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم در راه است

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

دفتر آمار روز پنجشنبه اعلام کرد تورم سالانه در نیجریه از نرخ 21.09 درصدی اکتبر به 21.47 درصد در نوامبر افزایش یافت که برای دهمین ماه متوالی با افزایش قیمت مواد غذایی شتاب گرفت.

 اداره ملی آمار نیجریه (NBS)  این تشدید تورم را به افزایش شدید تقاضا در آستانه فصل کریسمس، افزایش هزینه واردات به دلیل کاهش ارزش پول نیجریه (نایر)ا و افزایش هزینه های تولید نسبت داد.

شاخص قیمت مواد غذایی جداگانه نشان داد که تورم در ماه نوامبر 24.13 درصد در مقایسه با 23.72 درصد در اکتبر بود، زیرا پرجمعیت ترین کشور آفریقا همچنان با افزایش قیمت کالاهای اساسی دست و پنجه نرم می کند.

NBS در گزارشی اعلام کرد: "افزایش تورم مواد غذایی ناشی از افزایش قیمت نان و غلات، روغن و چربی، سیب زمینی و ماهی بود."

 سیاستگذاران در نیجریه گفته اند که فشارهای تورمی مداوم ساختاری و عمدتاً وارداتی است.

 دولت انتظار دارد تورم دو رقمی باقی بماند و به طور متوسط ​​در سال آینده 17.16 درصد باشد.

 ویراگ فوریزس، اقتصاددان بازارهای نوظهور در کپیتال اکونومیکس، گفت داده‌های تورم نوامبر قوی‌تر از حد انتظار است، به این معنی که قیمت‌ها ممکن است بیشتر افزایش یابد.  وی افزود: بانک مرکزی می تواند در نشست بعدی خود در ژانویه نرخ بهره را افزایش دهد.

 تورم بالا، رشد ضعیف اقتصادی و افزایش ناامنی مسائل اصلی رای دهندگان است زیرا نیجریه برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در ماه فوریه پیش می رود، که محمد بوهاری، رئیس جمهور فعلی به دلیل محدودیت دوره، در آن شرکت نخواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها