کارگران به دلیل عدم افزایش حقوق اعتصاب کردند

کارگران به دلیل عدم افزایش حقوق و اعتراض به تورم،به اعتصابات سراسری پیوستند و بسیاری از مشاغل در کشور مختل شد.

کارگران به دلیل عدم افزایش حقوق اعتصاب کردند

به گزارش مستقل آنلاین،بی بی سی نوشت:

شبکه حمل و نقل آلمان تقریباً مختل شده است زیرا این کشور یکی از بزرگترین اعتصابات خود را در دهه های اخیر تجربه می کند و کارکنان فرودگاه‌ها، بنادر، راه‌آهن، اتوبوس‌ها و مترو کمی بعد از نیمه‌شب برای اعتصاب 24 ساعته از محل کار خود خارج شدند.

 

 دو اتحادیه بزرگ کارگری در آلمان برای کمک به افزایش هزینه های زندگی خواهان دستمزد بالاتر هستند.  نانسی فایزر، وزیر کشور این کشور گفت که خوشبین است که توافقی در این هفته حاصل شود.

 او روز دوشنبه به رویترز گفت: «بسیاری از کارکنان خدمات عمومی از قیمت بالای انرژی و تورم بالا رنج می برند.  به همین دلیل این وظیفه ماست که یک توافق خوب پیدا کنیم.»

 اخیراً سایر کارمندان عمومی اعتصاب های کوچک تری داشته اند.

 

 "اعتصاب بزرگ" روز دوشنبه، همانطور که در رسانه های محلی نامگذاری شده است، بر قطارهای رفت و آمد و منطقه ای که توسط دویچه بان، اپراتور ملی راه آهن آلمان اداره می شود، تاثیر گذاشته است. بر اثر این اتفاق خدمات حمل و نقل محلی از جمله تراموا و اتوبوس نیز در هفت ایالت فعال نیستند.

 یکی از معترضان در برلین به خبرگزاری فرانسه گفت: قیمت بنزین و مواد غذایی افزایش یافته است.  "من آن را در کیفم احساس می کنم."

 هزاران پرواز از جمله در دو فرودگاه بزرگ این کشور - مونیخ و فرانکفورت - لغو شده است. پروازهای متعدد از فرودگاه مونیخ نیز روز یکشنبه به دلیل اعتصاب مختل شد.

 مردی که قصد داشت به شهر مالاگا اسپانیا پرواز کند، گفت: "من واقعاً شوکه شده‌ام.  من در مورد آن [اعتصاب] نشنیدم، بنابراین باید بفهمم که در حال حاضر چه کار کنم."

 انجمن فرودگاه های آلمان اعلام کرد که حدود 380000 مسافر هوایی تحت تاثیر این اعتصاب قرار خواهند گرفت، اما اضافه کرد که این عدد "فراتر از هرگونه اقدام قابل تصور و قابل توجیه" است.

 جنی هیل، خبرنگار بی‌بی‌سی برلین، گفت به ندرت اتفاق می‌افتد که اختلاف بر سر دستمزد در آلمان به شدت افزایش یابد، اما این بار دو تا از بزرگترین اتحادیه‌های این کشور با هم متحد شده‌اند.

 وردی نماینده حدود 2.5 میلیون کارمند در بخش عمومی، از جمله در حمل و نقل عمومی و فرودگاه ها است.  می‌خواهد 10.5 درصد افزایش حقوق کارکنان را تضمین کند.

 EVG نماینده حدود 230000 کارمند در دویچه بان و سایر شرکت های اتوبوسرانی است که خواهان افزایش 12 درصدی حقوق است.

 هر دو اتحادیه امیدوارند که اعتصاب فشار بر کارفرمایان را پیش از دور دیگری از مذاکرات پرداخت در این هفته افزایش دهد.

 فرانک ورنکه، رئیس وردی، در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی بیلد، افزایش دستمزد را "موضوع بقای هزاران کارمند" توصیف کرد.

 او گفت: «مردم نه تنها دستمزد کمتری دریافت می‌کنند، بلکه به طرز ناامیدکننده‌ای بیش از حد کار می‌کنند.»

 دویچه بان از جمله سازمان هایی است که این اعتصاب را محکوم کرده و آن را "کاملاً بیش از حد، بی اساس و غیر ضروری" توصیف کرده است.

 برخی از نمایندگان کارفرمایان همچنین به اتحادیه‌ها هشدار داده‌اند که خواسته‌های غیرمنطقی را مطرح می‌کنند که خطر بیگانگی مردم را به دنبال دارد.

 با این وجود، اخیراً درباره افزایش دستمزد موفق مذاکره شده است.  کارکنان پست در اوایل ماه مارس 11.5 درصد افزایش دستمزد دریافت کردند.

 اعتصاب روز دوشنبه پس از خروج مشابهی در فوریه انجام شد که در آن اعتصاب  بیش از 2300 پرواز لغو شد و نمایندگان انجمن های تجاری کوچک و متوسط   اتحادیه ها را متهم کردند که کل کشور را برای منافع خود گروگان گرفته اند.

 همچنین در هفته‌های اخیر، سایر بخش‌های خدمات عمومی، از جمله مراقبت از کودکان و آموزش، دست از کار کشیده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها