اعتراضات سراسری مردم به تورم؛پزشکان به خیابان ها آمدند

با آغاز اعتصابات سراسری در کشور،پزشکان در اعتراض به مشکلات اقتصادی و تورم بالا دیگر به بیمارستان ها نمی روند.

اعتراضات سراسری مردم به تورم؛پزشکان به خیابان ها آمدند

 

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

هزاران پزشک جوان در انگلیس روز دوشنبه در اعتصاب سه روزه ای که مراقبت از بیماران را مختل می کند، دست از کار کشیدند، زیرا اعتراض آنها به دستمزدی است که می گویند از یک باریستا نیز کمتر است.

این اعتصاب جدیدترین اعتصابی است که کارکنان سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) با بودجه دولتی را درگیر می کند، پس از خروج پرستاران، امدادگران و سایرین که خواستار افزایش دستمزد بودند هم به این حرکت پیوستند.

استفان پاویس، مدیر ملی پزشکی NHS انگلیس گفت که سرویس بهداشت ملی بریتانیا مراقبت های اورژانسی را در طول اعتصاب، که ممکن است به قیمت قرار ملاقات های معمول، جراحی ها و حتی برخی درمان های فوری سرطان تمام شود، در اولویت قرار خواهد داد.

پاویس به رادیو تایمز گفت: «این احتمالاً مخل‌کننده‌ترین روزهای اقدام صنعتی است که در تمام زمستان دیده‌ایم و این سه روز سخت خواهد بود و بسیار چالش برانگیز خواهد بود.»

پزشکان جوان در بریتانیا پزشکان واجد شرایطی هستند که اغلب چندین سال تجربه دارند.

اتحادیه صنفی انجمن پزشکی بریتانیا (BMA) می گوید که دستمزد اولیه برای پزشکان جوان می تواند 14.09 پوند (17.04 دلار) در ساعت باشد که یک پنس کمتر از سطح بالای دستمزد یک باریستا در قهوه خانه زنجیره ای بریتانیایی Pret A Manger است.

پزشکان جوان در سال 2019 با افزایش سالانه 2 درصدی دستمزد به عنوان بخشی از یک قرارداد چهار ساله موافقت کردند، اما می گویند که اکنون با توجه به تورم بسیار بالاتر، این افزایش ناکافی است. ماه گذشته، 98 درصد از نزدیک به 37000 نفری که در رای گیری اعتصابی BMA شرکت کردند، رای مثبت دادند.

رابرت لورنسون، رئیس مشترک کمیته پزشکان جوان BMA، گفت که آنها طی 15 سال گذشته شاهد کاهش حقوق واقعی به دلیل توقف دستمزدهای بخش دولتی بوده اند.

نخست وزیر ریشی سوناک برای کمک به پایان دادن به ترک تحصیل توسط کارکنان بهداشتی تحت فشار است، که یکی از اولویت های اصلی او یعنی قطع لیست های طولانی انتظار برای درمان را نیز مختل می کند.

استیو بارکلی وزیر بهداشت روز جمعه از BMA برای مذاکرات رسمی درباره حقوق دعوت کرد. بارکلی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «ما برای انجام این گفتگوها آماده ایم و از آنها می خواهیم که بیایند و با ما تعامل کنند. من فکر نمی‌کنم تقاضای پرداخت 35 درصد مقرون به صرفه باشد.»

موج گسترده تری از اعتصابات در بریتانیا که صدها هزار کارمند بخش دولتی را در بر می گیرد، در زمان فشار مالی عمومی و در حالی که دولت سوناک آماده ارائه بودجه در روز چهارشنبه است، روی می دهد.

 

(1 دلار = 0.8271 پوند)

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها