ماشین و خودرو در سال جدید چقدر گران می‌شود؟

درحالی که شورای رقابت و برخی از مسئولان وزارت صمت مساله افزایش قیمت ۳۰ الی ۷۰ درصدی قیمت خودروهای کارخانه‌ای در سال آینده را تایید می‌کنند، تعدادی دیگر از مسئولان وزارت صمت آن را تکذیب می‌کنند.

ماشین و خودرو در سال جدید چقدر گران می‌شود؟

قیمت خودرو سال ۱۴۰۲ چند درصد افزایش دارد؟ / اجرای معکوس وعده وزیر صمت

بحث افزایش قیمت خودرو در درب کارخانه همچنان با ابهامات فراوانی همراه است. درحالی که شورای رقابت و برخی از مسئولان وزارت صمت مساله افزایش قیمت ۳۰ الی ۷۰ درصدی قیمت خودروهای کارخانه‌ای در سال آینده را تایید می‌کنند، تعدادی دیگر از مسئولان وزارت صمت آن را تکذیب می‌کنند. هفته گذشته بود که منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در نشست خبری اعلام کرد، قیمت خودرو در درب کارخانه بین ۳۰ الی ۷۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وزارت صمت در اطلاعیه‌ای که منتشر کرد از وظیفه تعیین یا افزایش مجدد قیمت‌ها شانه خالی کرد و آن را بر عهده شواری رقابت گذاشت. اما به نظر می‌رسد تناقض در صحبت مسئولان نهادهای مختلف همچنان ادامه‌دار است. چراکه شورای رقابت در روز گذشته چیزی را اعلام کرد که برخلاف اظهارنظر وزارت صمت بود.

از طرف دیگر، امید قالیباف، سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری شهریورماه خود در ارتباط با افزایش قیمت خودرو برای جبران زیان خودروسازان، گفت: نمی‌توانیم اجازه دهیم خودروسازان به دلیل زیان خود قیمت محصولات‌شان را افزایش دهند. آن‌ها باید به دنبال راه دیگری برای جبران این زیان باشند. این مباحث نشان می‌دهند که وزارت صمت در تعیین قیمت خودرو در درب کارخانه نقش دارد، با اینحال شورای رقابت مهندسی آن را انجام می‌دهد. | تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها