نرخ تورم کشور از 3 رقم عبور کرد!

بنابر آمار دولت،نرخ تورم کشور در بهمن ماه از 3 رقم عبور کرد و همچنان افزایش خواهد داشت.

نرخ تورم کشور از 3 رقم عبور کرد!

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

نظرسنجی رویترز در روز دوشنبه نشان داد که انتظار می‌رود نرخ تورم سالانه آرژانتین در ماه فوریه به بیش از 100 درصد برسد و چالشی سخت را امسال برای دولت حاکم که در حال تلاش برای مهار قیمت‌ها در آستانه انتخابات دیرهنگام است، نشان می‌دهد.

بر اساس پیش بینی میانه تحلیلگران مورد بررسی، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) پس از جهش 6 درصدی در ژانویه، حدود 6.2 درصد افزایش خواهد یافت و تورم سالانه را برای اولین بار از دهه 1990 به بالای سه رقم می رساند.

شتاب احتمالی قیمت ها امیدها برای کاهش تورم ماهانه به 4 درصد را از بین می برد تا به مصرف کنندگان و رای دهندگان آسیب دیده در این کشور که یکی از بالاترین نرخ های تورم در جهان دائماً هزینه های مواد غذایی و سوخت را بالا می برد، تسکین دهد.

جرونیمو مونتالوو، اقتصاددان در Empiria Consultores که رشد 6.5 درصدی را پیش‌بینی کرد، گفت: «تورم فوریه مجدداً نسبت به ماه قبل افزایش یافته است، این امر به شدت تحت تأثیر هزینه‌های مواد غذایی، عمدتاً گوشت است.»

هفده تحلیلگر داخلی و خارجی انتظار داشتند که تورم بین 5.7 درصد تا 6.5 درصد افزایش یابد. میانگین برآورد تورم سالانه به 101.7 درصد بود که بالاتر از نرخ 98.8 درصد در ژانویه بود.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس در گزارشی اعلام کرد: پشت پیش بینی ما تورم ماهانه 6 درصد در ماه فوریه است که مطابق با افزایش تورم سالانه به 101.3 درصد نسبت به سال قبل است.

لوسیو گارای مندز، اقتصاددان در موسسه مشاوره اکو گو، رشد ماهانه 6.4 درصدی را پیش بینی کرد که ناشی از افزایش سریع قیمت گوشت در این کشور، تولیدکننده و مصرف کننده بزرگ گوشت گاو است. بر اساس این تحلیل هزینه های مسکن و بهداشت نیز به شدت افزایش می یابد.

یک نظرسنجی بانک مرکزی آرژانتین قبلا تورم 99.9 درصدی را در سال جاری با افزایش 6.1 درصدی در ماه فوریه پیش بینی کرده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها