احتمال وقوع مشکل در پرداخت حقوق کارمندان/ هشدار یک کارشناس اقتصاد

قلی زاده کارشناس اقتصاد انرژی هشدار داد: دولت به مرحله ای رسیده است در پرداخت حقوق بازنشستگان دچار چالش شده و اگر این رویه را ادامه دهد تا چند سال آینده در پرداخت حقوق کارمندان هم دچار مشکل می شود.

احتمال وقوع مشکل در پرداخت حقوق کارمندان/ هشدار یک کارشناس اقتصاد

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از جماران، قلی زاده کارشناس اقتصاد انرژی گفت: در سال 1386 حدود 30 درصد تولیدات پالایشگاه های ما مازوت بود و همچنان هم همین است. قیمت مازوت که پسماند نفت است و قیمتش از ماده اولیه ارزان تر است، اکنون با نرخ جهانی با ما حساب می شود یعنی حتی برای لجن نفت هم یارانه پنهان حساب می کنند.

برای همین است که مدام تاکید می کنیم مساله فقط بنزین نیست. ما را به اسم بالا بودن شدت انرژی به گیوتین گرانی ها سپردند در حالیکه بیشترین جهش قیمت انرژی در تاریخ بشر در آذر 1389 رخ داد اما شیب شدت مصرف انرژی بیشتر شد چون شما در مخرج نسبت شدت انرژی، تولید را از بین بردید و با کوچک شدن تولید، میزان شدت انرژی را افزایش دادید. یکی از آثار یارانه پنهان، افتادن دولت در باتلاق تورم و قیمت ها است.

 دولت به مرحله ای رسیده است در پرداخت حقوق بازنشستگان دچار چالش شده و اگر این رویه را ادامه دهد تا چند سال آینده در پرداخت حقوق کارمندان هم دچار مشکل می شود.

 

20211002114711_IMG_3357

 

ما انرژی را به نرخ جهانی به کشور خود صادر کرده ایم آن هم در حالیکه به خارجی ها ارزان تر فروخته ایم. در سال 1399 هر بشکه نفت به خارجی ها حدود 300 هزار تومان و به ایرانی ها حدود 600 هزار فروخته شده است. به نام عدالت هم اینکار ها را می کنند.

میگویند برخی افراد پورشه سوار در تهران بنزین ارزان یا گاز ارزان مصرف می کنند  و باید این رانت را از آنها بگیریم و به آن پیرزن روستانشین بدهیم. شما اگر دغدغه اسراف دارید، چرا بنزین یا گازشان را قطع نمی کنید؟ کسی که بنزین نمی خورد.

سالانه هفت درصد نرخ رشد تولید خودرو و رشد جمعیت داریم، میانگین سفرهای ایرانی ها از میانگین جهانی کمتر و سرانه مصرف بنزین هر ایرانی (منهای افغانستان) از کل کشورهای منطقه کمتر است، چطور ما با حقوق 6 تا 7 میلیونی متهم می شویم که مصرف بالایی داریم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها