مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو عنوان کرد:

تمام زیرساخت های دستیابی به توسعه فناوری در کشور وجود دارد

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: تمام زیرساخت های دستیابی به توسعه فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در کشور وجود دارد.

تمام زیرساخت های دستیابی به توسعه فناوری در کشور وجود دارد

 

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)، طی نشست هم اندیشی و هم افزایی پژوهش ایمیدرو و بنگاه های منتخب که به میزبانی شرکت آلومینیوم جنوب به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، غلامرضا ملاطاهری خاطر نشان کرد: تمام زیرساخت های دستیابی به توسعه فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در کشور وجود دارد. بنابراین باید با عارضه یابی نیازهای فناورانه بتوانیم بهترین نتیجه را از فرصت های موجود به دست آوریم.

وی از احصای اقلام راهبردی بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد و گفت: کمیته توسعه فناوری در ایمیدرو تشکیل شده است که طرح های فناورانه را بررسی و موردارزیابی قرار می دهد.

ملاطاهری از برنامه برای تدوین تفاهم نامه بین شرکت های بخش آلومینیوم در راستای بررسی موضوعات این حوزه و ایجاد هم افزایی پژوهشی در این بخش خبر داد.

همچنین مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو افزود: ایمیدرو توسعه فناوری تولید آلومینیوم سبز را نیز همچون فولاد سبز با همکاری شرکت های آلومینیومی در دستور کار قرار خواهد داد.

برگزاری جشنواره اینوماین 4 در تابستان 1402

طی این نشست مجید وفائی فرد، مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی به ارائه فعالیت های دانش بنیان در این حوزه پرداخت و از برگزاری جشنواره اینوماین 4 با همکاری مشترک دانشگاه تهران و موسسه یونیدرو طی تابستان سال آینده خبر داد.

همچنین معرفی اقدامات و فعالیت های شرکت آلومینیوم جنوب، ارائه آخرین گزارش از پژوهش هوشمندسازی معادن ایران، عارضه یابی برای احصای نیازهای فناورنه بخش معدن و صنایع معدنی و نیز ارائه گزارش عملکرد شرکت های تابعه ایمیدرو و بنگاه های منتخب نیز در این نشست مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی زحمتکش، مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب، مجید وفائی فرد، مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی، امید اصغری، مدیر موسسه یونیدرو و نیز مدیران عامل و مدیران بخش تحقیق و توسعه شرکت هایی همچون شرکت فولاد خوزستان، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی یزد، شرکت آلومینیوم ایران و سایر شرکت های تابعه در این نشست به صورت حضوری و برخط حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها