محورهای سیاست گذاری ایمیدرو در اجرای سند استقرار فناوری نسل 4 اعلام شد

ایمیدرو در راستای اجرای سند راهبردی استقرار فناوری نسل 4 در حوزه معدن و صنایع معدنی، پنج محور سیاست گذاری و 18 راهبرد آن را اعلام کرد.

محورهای سیاست گذاری ایمیدرو در اجرای سند استقرار فناوری نسل 4 اعلام شد

 

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) در جهت توسعه حوزه فناوری و نوآوری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان معدن و صنایع معدنی در حال نهایی کردن این سند است.

در این سند پنج محور سیاست گذاری "توسعه سرمایه انسانی"، "حکمرانی هوشمند"، "سرمایه گذاری مشوق های مالی"، نوآوری، فناوری و زیرساخت" و "امنیت فراگیر" دید شده است.

از مهم ترین راهبردهای این سیاست گذاری ها می توان به تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، مقررات زدایی و تغییر و بروزرسانی قوانینی که مانع توسعه فناوری های انقلاب چهارم صنعتی، حمایت مالی و کاهش ریسک سرمایه گذاری در بکارگیری فناوری های انقلاب چهارم، حمایت از نوآوری ها در حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و ارتقای امنیت و استانداردسازی امنیت فناوری اطلاعات در حوزه فناوری های زیرساختی و تولیدی اشاره کرد.

این گزارش می افزاید، تهیه سند راهبردی استقرار فناوری های نسل 4 از خرداد ماه سال جاری توسط ایمیدرو آغاز شد. در این سند از اسناد شرکت های معتبر دنیا الگوبرداری شده است. ایمیدرو به عنوان نهاد واسط بین بخش خصوصی و حوزه معدن و صنایع معدنی، تهیه این سند و ارایه برنامه‌های عملیاتی آن را در دستور کار قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها