معرفی خودرو چانگان CS35 پلاس اولین خودروی وارداتی بازار کشور + قیمت و تصاویر

این خودرو به سبب ظاهر جدید، مدرن و جذاب توانست به موفقیت قابل‌ملاحظه‌ای در بازار دست پیدا کند، هرچند با اعمال تحریم‌های اقتصادی و اولویت حفظ ارز ملی، واردات خودروهای خارجی از جمله Changan CS35 متوقف شد.

معرفی خودرو چانگان CS35 پلاس اولین خودروی وارداتی بازار کشور + قیمت و تصاویر

به گزارش مستقل آنلاین؛ چانگان حتی پیش از اعمال تحریم‌ها نیز نامی پرآوازه در بازار ایران بود. کراس اوور CS35 یکی از محبوب‌ترین خودروهای این برند به حساب می‌آید که در دهه ۹۰ توسط گروه صنعتی سایپا در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفت.

این خودرو به سبب ظاهر جدید، مدرن و جذاب توانست به موفقیت قابل‌ملاحظه‌ای در بازار دست پیدا کند، هرچند با اعمال تحریم‌های اقتصادی و اولویت حفظ ارز ملی، واردات خودروهای خارجی از جمله Changan CS35 متوقف شد.

حال پس از گذشت تقریبا ۵ سال و لغو قانون ممنوعیت واردات خودرو، سایپا تصمیم گرفته CS35 محبوب را با چهره جدیدی روانه بازار ایران کند. چانگان CS35 پلاس به عنوان فیس لیفت ۲۰۲۱ با به‌روزرسانی‌های متعدد و مشخصات فنی عالی، به زودی از طریق سامانه یکپارچه فروش در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد. در ادامه با مشخصات چانگان CS35 پلاس آشنا می‌شویم.

مشخصات ظاهری چانگان CS35 پلاس

 

 

01 - Copy (2)

 

نسخه جدید چانگان CS35 یک کراس اوور کوچک و جمع و جور به حساب می‌آید که با ۴۳۳۵ میلی‌متر طول، ۱۸۲۵ میلی‌متر عرض و ۱۶۶۰ میلی‌متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محورهای آن به ۲.۶ متر می‌رسد. این خودرو همانند نسل قبلی، ظاهری اسپرت و جوان‌پسند داشته و خطوط قرمز و ضربه‌گیرهای پلاستیکی و همین‌طور رینگ‌های چندپر، جذابیت آن را دوچندان کرده است.

 

 

01 - Copy (4)

 

در نمای مقابل، جلوپنجره بزرگ و بدون حاشیه با الگوی کندویی به چشم می‌خورد که از طرف بالا به چراغ‌های باریک و کشیده متصل شده است. چراغ‌های جلو به واسطه نوار نورانی به یکدیگر متصل بوده و لوگوی چانگان در وسط آن‌ خودنمایی می‌کند. همانند اکثر طراحی‌های امروزی، چراغ‌های روشنایی در گوشه سپر به طور مخفیانه جاسازی شده‌اند.

 

01 - Copy (5)

 

نمای عقب چانگان CS35 پلاس

نمای عقب چانگان CS35 پلاس نیز هماهنگی مناسبی با نمای مقابل داشته و شامل چراغ‌های سرتاسری، اسپویلر برجسته، آنتن باله کوسه‌ای و خروجی اگزوز دایره‌ای شکل در دو طرف سپر می‌شود.

داخل کابین CS35 Plus

به محض ورود به کابین چانگان جدید، با تریم دورنگ مشکی و قرمز مواجه می‌شویم که به نحوی حس و حال اسپرت بودن را به فضای داخل انتقال داده است. فرمان خودرو به صورت دی-کات طراحی شده تا راننده فضای کافی برای حرکت پاهای خود داشته باشد. روی دو شاخه فرمان، دکمه‌های کنترلی جاسازی شده و در وسط، لوگوی چانگان قابل‌تشخیص است.

در مقابل راننده، دو نمایشگر قرار دارند که حالت یکپارچه به خود گرفته‌اند. نمایشگر لمسی سمت راست به عنوان بخشی از سیستم اطلاعات سرگرمی ایفای نقش می‌کند، حال آنکه نمایشگر پشت فرمان اطلاعات حیاتی خودرو را به راننده نمایش می‌دهد. دریچه‌های تهویه در قسمت میانی داشبورد و زیر نمایشگر تعبیه شده‌اند.

کابین چانگان CS35 پلاس به لطف فاصله ۲.۶ متری میان محور چرخ‌ها و همین‌طور سقف صاف و بدون شیب، فضای مناسب و راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و به سبب تجهیزات مختلف، سفرهای کوتاه و طولانی را به تجارب لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس​

و اما مهم‌ترین مشخصه CS35 جدید، در زیر کاپوت جای گرفته است. این ماشین از پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندره توربو شارژ استفاده می‌کند که حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۵۸ اسب بخار و ۲۶۰ نیوتن متر می‌رسد. این قدرت از طریق گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو وارد شده و باعث حرکت خودرو می‌شود.

کراس اوور CS35 پلاس در مدت ۱۴ ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بنابراین نمی‌توان لقب چالاک را به این خودرو اعطا کرد. حداکثر سرعت این ماشین ۱۳۹۰ کیلوگرمی حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

فیس لیفت ۲۰۲۱ چانگان CS35 از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی کرده و مصرف سوخت ترکیبی آن در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۳ لیتر اعلام شده است. این خودرو در گردش‌های شهری در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸.۸ لیتر بنزین می‌سوزاند.

تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی

سایپا می‌بایست چانگان CS35 پلاس جدید را با امکانات و تجهیزات قابل‌رقابت با سایر کراس اوورهای چینی موجود در بازار عرضه کند تا بتواند دل مشتریان را به دست آورد. مواردی همچون سنسور پارک در جلو و عقب، سقف پانوراما به همراه سانروف، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، فرمان برقی، کروز کنترل هوشمند، دوربین جانبی، دوربین ۳۶۰ درجه، چهار کیسه هوا، دیلایت، رادار نقطه کور، صندلی‌های برقی تاشونده مجهز به گرم‌کن و … در لیست امکانات این خودرو به چشم می‌خورند.

در بخش ترمز و پایداری همانند بسیاری از خودروهای امروزی، چانگان CS35‌ پلاس نیز دارای مجموعه سیستم‌های کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرپایینی، کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمز اضطراری و سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD می‌شود.

 

01 - Copy

 

قیمت چانگان CS35 پلاس

تعدادی چانگان CS35 پلاس به زودی از طریق سامانه یکپارچه فروش عرضه می‌شود. این‌طور که پیداست، متقاضیان برای ثبت نام می‌بایست ۵۰۰ میلیون تومان به حساب وکالتی خود واریز کرده و آن را بلوکه کنند. قیمت نهایی در روز عرضه مشخص خواهد شد.

این خودرو در بازار امارات حدود ۷۵ هزار درهم قیمت دارد. با این وجود پیش‌بینی می‌شود با احتساب هزینه‌های مختلف از جمله عوارض، ارزش‌افزوده، ثبت سفارش، حمل و نقل، بیمه، گارانتی شرکتی و شماره‌گذاری، چانگان CS35 پلاس با حداقل قیمت ۹۰۰ میلیون تومان برچسب بخورد.

 

منبع: خودروبانک

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها