بررسی مشخصات فنی هایما S7+ توربو اتوماتیک + قیمت و تصاویر

هایما S7 توربو به واسطه پیشرانه پرقدرت و ظاهری جذاب نسبت به قیمت مناسب‌تر، توانست از فروش بالایی برخوردار باشد. بنابراین گروه خودروسازی ایران خودرو، تصمیم به ارائه مدل پلاس هایما S7 در اواخر سال 1399 گرفت.

بررسی مشخصات فنی هایما S7+ توربو اتوماتیک + قیمت و تصاویر

به گزارش مستقل آنلاین؛ خودروی هایما S7 یکی از محصولات شرکت هایما است که از سال 2010 وارد خط تولید شده و زیرمجموعه کمپانی فاو چینی است. حال با مدل پلاس این خودرو طرف هستیم.

هایما S7 توربو به واسطه پیشرانه پرقدرت و ظاهری جذاب نسبت به قیمت مناسب‌تر، توانست از فروش بالایی برخوردار باشد. بنابراین گروه خودروسازی ایران خودرو، تصمیم به ارائه مدل پلاس هایما S7 در اواخر سال 1399 گرفت.

تیپ پلاس با همان چهره هایما S7 تولید شده اما تغییراتی در ظاهر داشته است.

مشخصات فنی

 

2453632

 

این خودرو از همان پیشرانه هایما S7 توربو استفاده می‌کند که یک موتور چهار سیلندر و 16 سوپاپ با حجم موتور 1795 سی‌سی بوده و از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک (AT6)، قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

 

 

 

یکی از نقاط ضعف‌های هایما S7 های معمولی که قبلا تولید می‌شدند، پیشرانه کم‌توان و شتاب نه‌چندان جذاب این خودرو بود که با پیشرانه توربو، این مشکل تا حد زیادی برطرف شد.

طراحی ظاهری

 

 

524535

 

همانطور که اشاره کردیم بخش ظاهری هایما S7 پلاس، تغییر چندانی نسبت به هایما S7 نسخه قبلی ندارد و تغییرات، تنها چند بخش جزئی را در بر می‌گیرد.

این تغییرات، به تفاوت در فرم آیینه‌های جانبی و تفاوت در مدل رینگ‌ها خلاصه می‌شود.

اما اگر بخواهیم یک نظر کلی راجع‌به طراحی ظاهری خودرو بدهیم، طراحی هایما S7 برای زمانی است که خودروهای چینی، به آن حد از بلوغ و خودباوری نرسیده بوده و آن حس کپی‌برداری از خودروهای مطرح جهان در این خودرو نیز به چشم می‌خورد.

طرح جلوپنجره و چراغ‌های جلو از خودروی تویوتا پرادو 2010 کپی‌برداری شده و هایما S7 از قسمت جلو، شباهت زیادی با این خودرو دارد.

اما در قسمت عقب نیز، شرکت هایما دست از کپی کاری، برنداشته و طرح چراغ‌های عقب را بسیار شبیه به خودروی BMW سری 7 درآورده است.

بنابراین به‌صورت کلی باید در نظر داشته باشیم که مدت زیادی از طراحی این‌خودرو می‌گذرد و نباید انتظار ظاهری بسیار جذاب و مدرن از آن داشت.

طراحی داخلی

 

 

213243124

 

وقتی برای اولین‌بار وارد کابین هایما S7 پلاس می‌شویم، در نگاه اول تنها متوجه تغییر رنگ تریم داخلی از نارنجی و قهوه‌ای به مشکی و مشکی پیانویی می‌شویم که طراحی کابین را ارتقاء بخشیده.

اما با کمی دقت در قسمت‌های مختلف کابین، متوجه تغییرات کوچکی در جای‌جای آن می‌شویم که به صورت کلی باعث به‌روزتر شدن کابین این شاسی‌بلند چینی شده است.

از تغییرات عمده دیگر، می‌توان به افزایش اندازه نمایشگر و دیجیتالی شدن دکمه‌های کنترل سیستم تهویه مطبوع در قسمت پایینی نمایشگر اشاره کرد.

قسمت بالای داشبورد از پلاستیک نرم و قسمت‌های پایینی مانند اکثر محصولات ایران‌خودرو، از پلاستیک سخت درست شده است.

همچنین فضای پا برای سرنشینان عقب برای کراس‌اوری با این ابعاد، زیاد مناسب نیست و اگر صندلی‌های جلو تا انتها به‌سمت عقب کشیده شود، فضای پا برای سرنشینان عقب بسیار کم می‌ماند.

در قسمت صندوق عقب از فضای نسبتا مناسبی برخوردار هستیم. حجم فضای بار صندوق عقب ۴۰۰ لیتر است که با یک پرده از قسمت داخل کابین قابل جداسازی است.

 

 

213243124

 

آپشن‌ها و امکانات

هایما S7+ مانند دیگر محصولات از چند آپشن معمولی و چند آپشن خوب بهره گرفته است و خوشبختانه در مدل پلاس، آپشن‌های بیشتری در اختیار داریم.

کروز کنترل، ترمز‌های ABS و EBD، سنسور دنده عقب، دی‌لایت، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و ایربگ‌های راننده و سرنشین، چند آپشن معمولی است که روی این خودرو نیز قرار دارد.

اما از آپشن‌هایی که این خودرو را مقداری خاص‌تر از سایر محصولات ایران خودرو می‌کند، می‌توان به کنترل حرکت در سربالایی، کنترل کشش، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز کمکی، فرمان برقی حساس به سرعت، ایربگ‌های جانبی سرنشین‌های جلو، ورود و استارت بدون کلید، سانروف و شیشه‌های دودی عقب اشاره کرد.

 

این خودرو در اواخر بهمن ماه ۱۴۰۱ با قیمت حدودی یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان در بازار داخل کشور در حال معامله است.

همچنین قیمت کارخانه آن ۹۲۴ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که با شرایط قرعه کشی، قابل خریداریست.

با توجه به قیمت بازاری و تاریخ طراحی اولیه هایما S7+، نمی‌توان گفت که این خودرو قیمت مناسبی دارد اما از آپشن‌ها و پیشرانه قابل قبولی برخوردار است.

این خودرو طی شرایطی در بورس کالا نیز عرضه می‌شود که در بخش اخبار خودرویی به آن می‌پردازیم.


منبع: تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها