قیمت هایما 8S در بازار خودرو؛ آیا خرید این محصول ایران خودرو با این قیمت‌ها معقول است؟ + جدول

هایما ۸S را می توان گران ترین مونتاژی ایران خودرو دانست که در نمایشگاه خودروی پارسال تهران برای اولین بار رونمایی شد و توانست نظرها را به خود جلب کند. این خودرو از لحاظ فنی و آپشن های ایمنی و رفاهی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و از آنجایی که کمپانی ایران خودرو با خدمات پس از فروش گسترده در کل کشور پشت این خودرو است، احتمال می رفت که با استقبال بی نطیری روبرو شود.

قیمت هایما 8S در بازار خودرو؛ آیا خرید این محصول ایران خودرو با این قیمت‌ها معقول است؟ + جدول

به گزارش مستقل آنلاین؛ پس از تحویل زودهنگام اولین سری هایما ۸S به خریدارانی که در بورس کالا موفق به خریدن این خودرو شدند، قیمت این خودرو در آزاد مشخص شد.

با قاطعیت می‌توان گفت که پرحاشیه‌ترین خودروی چند وقت اخیر همین هایما ۸S بود که چندی پیش خبر اهدای سری اول آن به مدیران ارشد ایران خودرو منتشر شد و با شفاف شدن این تخلف، جلوی یکی از بذل و بخشش‌ها گرفته شد.

هایما ۸S را می توان گران ترین مونتاژی ایران خودرو دانست که در نمایشگاه خودروی پارسال تهران برای اولین بار رونمایی شد و توانست نظرها را به خود جلب کند. این خودرو از لحاظ فنی و آپشن های ایمنی و رفاهی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و از آنجایی که کمپانی ایران خودرو با خدمات پس از فروش گسترده در کل کشور پشت این خودرو است، احتمال می رفت که با استقبال بی نطیری روبرو شود. در نهایت هم همین شد و حتی مدیران ارشد ایران خودرو هم به شدت تشنه هایما ۸S شدند و تمام تلاش خود را کردند تا آن را زودتر از همه تحویل بگیرند.

قیمت هایما ۸S در بورس کالا به چه صورت بود و چه تعداد از آن به فروش رسید ؟

این خودرو برای اولین بار در تاریخ ۱۱ دی ۱۴۰۱ آماده فروش در بورس کالا شد و در اولین سری فروش، تعداد ۵۰۰ دستگاه از این خودرو با قیمت پایه ۹۳۴ میلیون بر روی تابلوهای بورس قرار گرفتند. در نهایت و با احتساب مالیات، عوارض و ارزش افزوده، قیمت نهایی و تمام شده اش برای خریداری که از بورس کالا اقدام کرده بود حدوداً ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون در آمد.

 

 

4356543-750x422 (1)

 

قیمت هایما ۸S در بازار آزاد حدوداً چقدر است؟

از آن جایی که ایران خودرو توانست اولین سری از این خودرو را زودتر از موعد مقرر به مشتریان تحویل دهد، هایما ۸S دیروز به مشتریان تحویل شد و امروز نیز قیمتش در بازار آزاد مشخص شد. با زنگ نگاری های تیم اسب بخار و همچنین پرس و جوهای صورت گرفته از بازار متوجه شدیم که محدوده این خودرو بین ۳ تا ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون می باشد که بسیار حیرت آورد است. البته در میان آگهی ها قیمت های ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی و ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیونی هم داشتیم که نمی شد به آن ها استناد کرد زیرا حتی از تیگو ۸ پرومکس هم گران تر بودند.

آیا خرید هایما ۸S با این قیمت ها معقول است؟

از آن جایی که تیگو ۸ پرو در همین حدود قیمتی قرار دارد، به راحتی می توان گفت که قیمت اصلی هایما ۸S این مقدار نیست زیرا خریدار می تواند به سراغ تیگو ۸ پرو برود تا هم خودروی زیباتری داشته باشد و هم این که از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار شود. به این ترتیب می توان گفت کسانی که با این قیمت هایما ۸S به سراغ خریدش می روند اصلاً کار عاقلانه ای انجام نمی دهند زیرا می توانند گزینه بهتری مانند تیگو ۸ پرو را خریداری کنند.

 

منبع: اسب بخار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها