فروش 3000 خودرو وارداتی با تحویل 3 ماهه + شرایط

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت عمدا تحویل خودروهای وارداتی سه ماهه است یعنی شاید ۹۰ درصد آن سه ماهه باشد، ۵ درصد خودروهای تحویل فوری باشد و ۵ درصد آن هم شش ماهه باشد.

فروش 3000 خودرو وارداتی با تحویل 3 ماهه + شرایط

به گزارش مستقل آنلاین، سخنگوی وزارت صمت طی گفت‌وگویی از تحویل خودروهای وارداتی طی سه ماه خبر داد و افزود امکان تحویل ۳۰۰۰ دستگاه خودرو به صورت فروش فوری وجود دارد.

امید قالیباف در ادامه گفت عمدا تحویل خودروهای وارداتی سه ماهه است یعنی شاید ۹۰ درصد آن سه ماهه باشد، ۵ درصد خودروهای تحویل فوری باشد و ۵ درصد آن هم شش ماهه باشد، البته این ترکیب ممکن است تغییر کند، ولی احتمالا خودرو‌ها در همین حدود تحویل مشتریان داده خواهد شد. دلیل تحویل سه ماهه و شش ماهه خودروها به خاطر انجام سفارش گذاری و تولید و همچین ترخیص و کار‌های دیگری است که باید انجام شود و بعد تحویل داده می‌شوند.. شما خودروی داخلی تحویل فوری هم خریداری می‌کنید ۹۰ روزه تحویل می‌دهند.

او در پاسخ به تاخیرهای ایجاد شده در عرضه خودروهای وارداتی گفت: علت تاخیرها این موضوع بود که پیش از قرار بود در بورس عرضه شود در همان موقع هم امکان آمادگی این کار وجود داشت اما در ادامه در عرضه بورس کالا با مشکل مواجع شدیم و بورس کالا عنوان کرد که این ماشین‌ها چون از خارج هم می‌خواهد وارد شود و از نظر بورس کالا ریسک به همراه داشت، و زیر بار این ریسک نمی‌رفتند و می‌گفتند حالا آمدیم و نیامد، من جواب کسی که از طریق بورس کالا خرید کرده را چه باید بدهم و این ریسک گردن کیست؟

قالیباف در همین راستا افزود: نکته جالب این است به هرحال باید بورس این آمادگی و پذیرش ریسک را داشته باشد، از نظر عزیزان خودروی داخلی می‌تواند سه ماهه عرضه شود یا به هر شکل، چون داریم می‌بینیم که این کار دارد می‌شود، حالا خودروی وارداتی قدری ریسکش ظاهرا بالاتر بود، ارزیابی شد، در مجموع نشد.

قالیباف با اشاره به پیش شرط بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی تشریح کرد : بلوکه کردن این مبلغ در حساب بانکی شخص اتفاق خواهد افتاد و برای تشخیص تقاضای واقعی و تمکن مالی خریداران است و پول از حساب خارج نخواهد شد.

او گفت در حال حاضر ۲ بانک تجارت و ملت این امکان را برای متقاضیان فراهم نموده اند اما امکان دارد که به این لیست اضافه شود. حساب باید به اسم خود شخص متقاضی است و پول هم در حساب خودش بلوکه می‌شود و تا زمانی که خودش بخواهد در هر مرحله ادامه بدهد. متقاضی می‌تواند مراحل را تا تحویل گرفتن خودرو ادامه دهد یا از خرید انصراف دهد. تصمیم با مشتری است که پول در حالت مسدود شده باقی بماند یا می‌تواند از بلوکه خارج شود.

منبع: خودروبانک

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها