قیمت جدید خودروهای وارداتی کیا اعلام شد + لیست

خودروهای کیا کوشا خودرو نیز همانند دیگر خودروهای وارداتی جدید، از طریق بورس کالا وارد بازار خودرو کشور خواهند شد، بنابر دستور العمل ابلاغ شده توسط وزارت صمت، قیمت پایه خودروهای وارداتی در بورس پس از ورود به کشور و پرداخت تعرفه‌های گمرکی، با ۱۵ درصد سود وارد کننده محاسبه خواهند شد.

قیمت جدید خودروهای وارداتی کیا اعلام شد + لیست

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از رایااستور، پس از ۵ سال ممنوعیت واردات خودرو، سر انجام واردات محدود خودرو در سال ۱۴۰۱ مجددا آغاز شد که از همان ابتدا، نام خودروهای کیا نیز در میان لیست خودروهای وارداتی به چشم می خورد، اینبار اما کیاهای وارداتی با وارد کننده‌ای جدید به ایران خواهند آمد، کوشا خودرو که از اوایل سال ۱۴۰۱ با تجهیز کردن شوروم خود در جاده مخصوص خود را محیای عرضه خودروهای کیا کرده بود، شرکتی است که در دوره جدید واردات، خودروهای کیا موتور را به ایران آورده است.

کوشا خودرو تا امروز موفق شده نمونه‌های اولیه‌ای از کیا سراتو، کیا پگاس، کیا سونت و کیا سلتوس را به شوروم خود در جاده مخصوص بیاورد، این شرکت همچنین وعده عرضه مدل های کیا K5، کیا اسپرتیج، کیا پیکانتو، کیا ریو و کیا سید را در آینده نزدیک می‌دهد.

قیمت، زمان عرضه و روش فروش خودروهای وارداتی کیا

خودروهای کیا کوشا خودرو نیز همانند دیگر خودروهای وارداتی جدید، از طریق بورس کالا وارد بازار خودرو کشور خواهند شد، بنابر دستور العمل ابلاغ شده توسط وزارت صمت، قیمت پایه خودروهای وارداتی در بورس پس از ورود به کشور و پرداخت تعرفه‌های گمرکی، با ۱۵ درصد سود وارد کننده محاسبه خواهند شد و سپس در زمان عرضه در بورس کالا قیمت نهایی آن ها کشف خواهد شد، پس از کشف قیمت در بورس نیز مالیات بر ارزش افزوده بر مبلغ نهایی اضافه شده و نیز سایر هزینه‌های جانبی مانند هزینه بیمه، پلاک گذاری و …. از خریدار دریافت می‌شود.

قیمت خودروهای کیا کوشا خودرو

طبق آنچه در فضای مجازی منتشر شده، عرضه این خودروها در بورس کالا تا یک ماه آینده انجام خواهد شد و تاکنون نیز کوشا خودرو به طور رسمی صحبتی از قیمت احتمالی خودروها نکرده است، اما برخی شنیده ها و شایعات حاکی از آن است که احتمالا قیمت پایه نمونه‌های لو آپشن این محصولات به شرح زیر خواهد بود:

قیمت پایه کیا پگاس در محدوده ۸۰۰ میلیون تومان، قیمت پایه کیا سراتو و کیا سونت در محدوده ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، قیمت پایه کیا سلتوس در محدوده ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان.

قیمت محصولات کیا – دی ماه سال ۱۳۹۶

در دورهای گذشته واردات خودرو، شرکت اطلس خودرو نمایندگی عرضه این محصولات را داشت و در دی ماه سال ۱۳۹۶، قیمت جدید محصولات خود را به همراه قیمت مدل‌های ۲۰۱۸ اعلام کرد تا به نوعی آخرین لیست قیمت خودرو کیا پیش از ممنوعیت واردات باشد. مقایسه این قیمت‌ها با قیمت‌های امروز این خودروها در بازار، یک تراژدی غمبار است!

در این اطلاعیه قیمت خودروهای کیا اپتیما، کیا پیکانتو، کیا سراتو، کیا سورنتو، کیا اسپورتیج و کیا کارنز در سال ۱۳۹۶ اعلام شده بود.

 

لیست-قیمت-کیا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها