سایپا این شاسی بلند چینی 800 میلیون تومانی را چقدر به مشتری ها می فروشد؟ + تصاویر و مشخصات

چانگان CS۵۵ پلاس مدل ۲۰۲۳ یکی از خودروهای وارداتی سایپا محسوب می‌شود که به زودی شاهد عرضه آن به بازار ایران خواهیم بود. این خودرو که نخستین بار در سال ۲۰۲۲ روانه بازار شده به عنوان یک شاسی بلند جمع‌وجور از لحاظ ابعاد بین چانگان CS۳۵ پلاس و چانگان CS۷۵ پلاس قرار می‌گیرد.

سایپا این شاسی بلند چینی 800 میلیون تومانی را چقدر به مشتری ها می فروشد؟ + تصاویر و مشخصات

به گزارش مستقل آنلاین؛ گجت‌نیوز نوشت: چانگان CS۵۵ پلاس به عنوان محصول وارداتی جدید سایپا به زودی به بازار عرضه می‌شود. در ادامه جزئیات طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی چانگان سی اس ۵۵ پلاس را بررسی خواهیم کرد.

چانگان CS۵۵ پلاس مدل ۲۰۲۳ یکی از خودروهای وارداتی سایپا محسوب می‌شود که به زودی شاهد عرضه آن به بازار ایران خواهیم بود. این خودرو که نخستین بار در سال ۲۰۲۲ روانه بازار شده به عنوان یک شاسی بلند جمع‌وجور از لحاظ ابعاد بین چانگان CS۳۵ پلاس و چانگان CS۷۵ پلاس قرار می‌گیرد.

 

 

changan-cs55-plus-2-620x350

 

چانگان CS۵۵ پلاس طبق زبان طراحی محصولات سری یونی این شرکت توسعه پیدا کرده و به مدل UNI-K شباهت زیادی دارد. این خودرو از لحاظ طراحی در سطح مناسبی قرار داشته و می‌تواند نگاه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای شاسی بلند را به خود جلب کند.

 

changan-cs55-plus-9-620x350

 

این خودرو در بخش داخلی نیز همانند سایر شاسی بلندهای جدید چینی از طراحی مدرنی بهره می‌برد. هنگام ورود به کابین این خودرو غربیلک فرمان با طراحی خاص نگاه‌ها را به به خود جلب می‌کند. محل نصب صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی نیز عجیب بوده که البته کمی به محصولات پژو نیز شباهت دارد.

 

changan-cs55-plus-8-620x350

 

طراحان برای این خودرو یک کنسول میانی بزرگ را در نظر گرفتند که در آن اهرم تعویض دنده، کلید ترمز پارک و کلیدگردان انتخاب حالت رانندگی به چشم می‌خورد. همچنین روی این کنسول پنل شارژ بی‌سیم موبایل نیز وجود دارد. این خودرو در ردیف عقب برای سرنشینان فضای مناسبی را فراهم کرده است. البته فضای صندوق عقب ۴۷۵ بوده که با خواباندن صندلی‌ها می‌توان این فضا را به ۱۴۱۵ لیتر افزایش داد.

مشخصات فنی چانگان CS۵۵ پلاس

 

changan-cs55-plus-7-620x350

 

چانگان سی اس ۵۵ پلاس به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

 

changan-cs55-plus-6-620x350

 

این خودرو در جلو از سیستم تعلق مک فرسون و در عقب از مستقل مالتی لینک بهره می‌برد. ترمزهای دیسکی نیز وظیفه مهار این شاسی بلند چینی را برعهده دارند. ضمن اینکه طراحان برای این خودرو باک سوخت ۵۵ لیتری را در نظر گرفتند.

 

changan-cs55-plus-4-620x350

 

چانگان CS۵۵ پلاس جزو شاسی بلندهای نسبتا چاک محسوب می‌شود که می‌تواند ظرف مدت حدود ۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کند. از این رو این خودرو با رانندگی هیجان‌انگیز می‌تواند نگه مشتریان زیادی را به خود را جلب کند. گیربکس این خودرو عملکرد نرم و دقیقی داشته و سیستم تعلیق نیز عملکردی نرم و راحتی را ارائه می‌دهد. این شاسی بلند چینی در بخش هندلینگ و پایداری نیز در سطح مناسبی قرار دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی

 

چانگان CS۵۵ پلاس ۲۰۲۳ در سه تیپ لایت (پایه)، هایپ (متوسط) و مدل لوکس (فول آپشن) به بازار عرضه شده است، اما انتظار می‌رود سایپا به دلیل محدودیت قیمت خودروهای وارداتی نسخه پایه یا لایت آن را وارد بازار ایران کند.

از امکانات نسخه پایه این خودرو می‌توان به ترمز پارک برقی اتوهلد، ۴ ایربگ جلو، سامانه ضد واژگونی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی و سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی و سربالایی، دوربین ۳۶۰، دوربین نقاط کور، دوربین عقب، پورت شارژ یو اس بی، نمایشگر لمسی ۱۰.۳ اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، نوربالای هوشمند، اتولایت، دیلایت، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، روکش صندلی‌های چرمی، ۳ حالت رانندگی اکو نرمال و اسپرت اشاره کرد.

علاوه بر این، دو تیپ هایپ و لوکس این شاسی بلند چینی نیز از ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار تصادف، رادار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقاط کور و کروز کنترل هوشمند نیز بهره می‌برند.

مزایا و معایب

از مزایای چانگان CS۵۵ پلاس می‌توان به سواری دلنشین، عملکرد فنی نسبتا چابک و پرشتاب، ظاهر جذاب، طراحی دارخلی مدرن با متریال باکیفیت و فضای جادار کابین اشاره کرد. مواردی چون بالا بودن استهلاک گیربکس‌های دوکلاچه نسبت به مدل‌های اتوماتیک معمولی، حساسیت‌های نگهداری از سامانه‌های توربوشارژ، صندوق عقب کوچکتر از رقبا، پایین بودن امکانات نسخه پایه و عدم وجود سیستم‌های راداری مدرن در این نسخه جزو معایب این خودرو به شمار می‌روند.

جمع‌بندی

به طور کلی چانگان سی اس ۵۵ به دلیل ظاهر جذاب، عملکرد فنی مناسب و امکانات متعدد خود می‌تواند در بازار ایران حضور موفقی را تجربه کند. البته این خودرو باید با رقبایی چون کیا سلتوس ۲۰۲۳، هایما ۸S ایران خودرو، تیگو ۷ پرو و لاماری ایما در بازار ایران به رقابت بپردازد. این خودرو با قیمت پایه ۲۰ هزار دلاری خود وارد بازار ایران خواهد شد تا قیمت آن کشف شود.

 

changan-cs55-plus-1-620x350

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها