38 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان! 400 هزار رتبه هم آماده صدور شد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در رابطه با رتبه بندی معلمان گفت: تعدادی از احکام معلمان صادر شده و ۴۰۰ هزار رتبه آماده صدور است.

38 هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان! 400 هزار رتبه هم آماده صدور شد

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از ایرنا، وزیر آموزش و پرورش از تامین ۳۸۰ هزار میلیارد ریال برای رتبه بندی معلمان با همکاری مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: تعدادی از احکام معلمان صادر شده و ۴۰۰ هزار رتبه آماده صدور است.

یوسف نوری روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خلخال گفت: تا امروز از اعتبار مصوب یادشده ۲۶۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است و بقیه تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تلاش معلمان بعد از کرونا مضاعف شده است و تا پایان سال انتظار داریم در بخش تربیتی بیشتر فعالیت کنند تا دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت معلمان و مربیان به طور کامل از فضای مجازی به فضای واقعی برگردنند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های علمی ایران در عرصه بین‌المللی گفت: شتاب علمی و تولید علم در کشور ما رتبه پانزدهم دنیا را دارد و در فناوری نانو رتبه ۴ و سلول‌های بنیادی عضو اولین های جهان هستیم و در حوزه علوم هسته‌ای و فضا امسال ۶ پرتاب را تجربه کرده‌ایم و ریشه همه این توفقیات به آموزش و پرورش برمی‌گردد.

نوری در بخش دیگری از سخنانش هدف از رتبه بندی معلمان را ترمیم مهندسی پرداخت‌ها و ارتقای نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: در بخشنامه ترمیم حقوق ۳۵% مدنظر داشتیم که در مجلس حذف شد و اگر معلمی به حقوق خود اعتراض داشته باشد، می‌تواند از طریق سیستم پیگیری کند تا در هیات ممیزه بالاتر بررسی و اصلاح شود.

وی با بیان اینکه بازنشستگان نیز امسال مشمول افزایش حقوق شده‌اند، اظهار کرد: هرچند بازنشستگان به طور کامل زیر نظر سازمان بازنشستگی هستند اما این امر رافع مسئولیت ما نیست و ما نیز در چارچوب مقررات در خدمت آنها هستیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به مطالبات نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرستان و فرماندار خلخال مبنی بر توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و ورزشی شهرستان گفت: مدرسه سازی را در شهرستان خلخال آغاز خواهیم کرد و طرح‌های نیمه تمام را با اولویت پروژه هایی که تا اول مهرماه قابل افتتاح خواهند بود، تکمیل خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: موضوع اردوگاه دانش آموزی را به مطالعه خواهم گذاشت تا بعد از مطالعه، اعتبار لازم تامین شود و تاکید می‌کنیم که در مطالعه این پروژه تعلل صورت نگیرد.

نوری همچنین درباره نوسازی مدرسه تاریخی سمیه خلخال و تجهیز تالار معلمان نیز قول مساعد داد تا این تالار به صورت خودگردان فعالیت کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها