پمپ بنزین ها به اعتصابات سراسری پیوستند،بنزین نایاب می شود

با آغاز اعتصاب صاحبان پمپ بنزین،بنزین در سراسر کشور نایاب شد.

پمپ بنزین ها به اعتصابات سراسری پیوستند،بنزین نایاب می شود

به گزارش مستقل آنلاین،فاینشنال تایمز نوشت:

رانندگان ایتالیایی یک روز اختلال و تعطیلی پمپ بنزین ها را تحمل کردند زیرا اپراتورهای پمپ بنزین در اعتراض به آنچه به گفته آنها تلاش نخست وزیر برای مقصر دانستن آنها در افزایش قیمت سوخت است، پمپ های سوخت را بستند.

پس از شکایت رانندگان از قیمت بالای سوخت که پس از پایان یارانه موقت سوخت در سال گذشته افزایش یافت، دولت دست راستی ایتالیا صاحبان پمپ را به سفته بازی و افزایش قیمت متهم کرد. یارانه ها به حمایت از رانندگان در برابر افزایش قیمت انرژی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین کمک کرده بود.

دولت در این ماه دستوری صادر کرد که بر اساس آن جایگاه‌ها موظف شدند قیمت‌های متوسط ​​بنزین و گازوئیل را در کنار قیمت پمپ‌های خود نشان دهند، که به گفته نخست‌وزیر برای مبارزه با "رفتار نادرست" برخی از دارندگان پمپ لازم است.

با این حال، اپراتورها از آنچه آنها تقاضای طاقت فرسا می نامند - و تهدید به جریمه در صورت عدم رعایت آنها - خشمگین شدند و دولت را متهم کردند که سعی می کند آنها را به خاطر مشکلی که خودشان ساخته نبودند قربانی کند. مذاکرات چند روزه نتوانست از اعتصابی که از عصر سه شنبه آغاز شده بود جلوگیری کند.

جوزپه اسپردوتو، رئیس فدراسیون مالکان پمپ های خودمختار ایتالیا، گفت: "منافع مالکان پمپ ها ایجاب می کند که اعتصاب نکنند." وی افزود ما نمی خواهیم به ما عنوان دلالان برچسب زده شود. ما در مورد قیمت پمپ که توسط شرکت‌های نفتی تحمیل می‌شود، تصمیم نمی‌گیریم.

با این حال، روز چهارشنبه پس از برگزاری جلسات اضطراری مقامات دولتی با انجمن های صاحبان پمپ های سوخت، دومین روز اعتصاب  لغو شد.

تحلیلگران گفتند که رویارویی با صاحبان پمپ - و ناراحتی‌ای که برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرد - یک شکست بزرگ برای ملونی نخست وزیر ایتالیا بود، زیرا نمی‌تواند چهره او را در بین رای‌دهندگان ایتالیایی نشان دهد.

تابلوهای نصب شده در پمپ های سوخت بسته روز چهارشنبه نشان می دهد که مشاغل در "اعتراض به کمپین شرم آور و افتراآمیز" بسته شده اند و شکایت می کنند که پس از پایان دوره کاهش موقت مالیات "در گل پوشانده شده اند".

صاحبان پمپ در لغو روز دوم اعتصاب، تمایل خود را برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت بیشتر برای رانندگان عنوان کردند. اما آنها گفتند که به لابی گری علیه قانون جدید که اکنون در پارلمان در حال بررسی است، ادامه خواهند داد.

ملونی روز دوشنبه لغو الزام مالکان پمپ برای نمایش قیمت های متوسط ​​را رد کرده بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها