طارمی دنبال شکستن رکورد آزمون

او پنج بار با پورتو توانسته جام‌های قهرمانی رقابت‌های حذفی و لیگ، سوپرجام و جام اتحادیه پرتغال را بالای سر ببرد.

طارمی دنبال شکستن رکورد آزمون

 تیم‌های پورتو و اسپورتینگ لیبسون شنبه شب در چهارچوب دیدار فینال جام اتحادیه پرتغال به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی دو بر صفر پورتو به پایان رسید تا مهدی طارمی به یک جام دیگر به همراه غول پرتغالی برسد.

پورتو در این دیدار خیلی زود توسط استفن استاکیو در دقیقه ۱۰ به گل رسید. پس از این گل اسپورتینگ به دروازه پورتو فشار وارد کرد تا به گل برسد اما پس از این که پائولینیو، بازیکن اسپورتینگ در دقیقه ۷۲ با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد، بازی در اختیار پورتو قرار گرفت تا اینکه در دقیقه ۸۶ توسط ایوان مارکانو به گل دوم رسید و فاتح این بازی شد. پورتو که در این بازی با مهدی طارمی در آخرین دیدار تیمش در رقابت‌های جام اتحادیه پرتغال به برتری ۲ بر صفر رسیده بود، جام قهرمانی را بالای سر برد.

طارمی بدین ترتیب تمام جام‌های لیگ پرتغال را به همراه پورتو به دست آورد. مهاجم ایرانی پورتو یکی از موفق‌ترین لژیونرهای ایرانی در ادوار لیگ‌های اروپایی است. او پنج بار با پورتو توانسته جام‌های قهرمانی رقابت‌های حذفی و لیگ، سوپرجام و جام اتحادیه پرتغال را بالای سر ببرد.

طارمی که تاکنون یکی از موفق‌ترین بازیکنان لژیونر بوده است و طعم چند قهرمانی را به همراه پورتو چشیده است به‌شدت مورد توجه این باشگاه پرتغالی قراردارد و بنا به ادعای یکی از نشریات پرتغالی تصمیم دارد قراردادش را تا سال 2027 تمدید کند. در همین راستا چندی پیش نشریه آبولای پرتغال این خبر را منتشر کرد تا مشخص شود باشگاه پرتغالی حاضر نیست به این زودی‌ها از نام مهاجم ایرانی‌‌اش بگذرد. قرارداد کنونی ستاره ایرانی پورتو تا پایان فصل 2024 است ولی باشگاه پرتغالی به‌دلیل درخشش طارمی، می‌خواهد هر چه زودتر قرارداد این بازیکن را 3 سال دیگر تمدید کند.

آرسنال و برخی تیم‌های دیگر قدرتمند اروپایی علاقه‌ای برای جذب ستاره کشورمان نشان دادند ولی با این تمدید قرارداد به نظر می‌رسد که طارمی تا سالیان سال قرار است در پورتو بازی کند و به درخشش ادامه دهد. طارمی اکنون مهم‌ترین بازیکن پورتو محسوب می‌شود و مهره اساسی کونسیسائو نام گرفته است. این سرمربی تابستان شخصاً با فروش طارمی مخالفت کرده بود.

مهدی هم خاطرات خوبی با این باشگاه پرتغالی دارد و شاید بخواهد به همراه پورتو تعداد قهرمانی‌های خود را افزایش دهد. البته این بازیکن بوشهری هنوز به رکورد آزمون نرسیده و برای رسیدن به همتای ملی‌پوش خود نیاز به جام‌های دیگری دارد. در حال حاضر سردار آزمون در صدر جدول موفق‌ترین لژیونرهای ایرانی قرار دارد و پس از او صادق محرمی و مهدی طارمی در رده‌های بعدی قرار دارند.

سردار آزمون با چهار بار قهرمانی در لیگ روسیه، دو بار قهرمانی در سوپرکاپ و یک بار قهرمانی در جام حذفی روسیه در صدر جدول است و صادق محرمی با چهار بار قهرمانی در لیگ دسته اول کرواسی، یک بار قهرمانی در جام حذفی کرواسی همچنین طارمی یک بار قهرمانی در لیگ برتر پرتغال، یک بار قهرمانی در جام حذفی، دو بار قهرمانی در سوپرکاپ و یک بار قهرمانی در جام اتحادیه پرتغال در تعقیب آزمون هستند و قصد دارند رکورد او را بشکنند.

طارمی که در تیم ملی ایران هم رقیب سرسخت آزمون است برای اینکه این رقیب را پشت سر بگذارد باید در سال‌هایی که با پورتو قرارداد بسته جام‌های دیگری نیز به دست آورد. درخشش لژیونرهای ایرانی در باشگاه‌های اروپایی نوید خوبی برای تیم ملی و موفقیت آن در رقابت‌های برون مرزی است.

وجود مهاجمی مثل طارمی که تیم‌های اروپایی حاضر نیستند از نام او براحتی بگذرند می‌تواند قوای تهاجمی تیم ملی را بالا ببرد.

طارمی طی سال‌های اخیر روند موفقیت‌های خود را ادامه داده و بدون نوسان توانسته خودش را در بهترین سطح نگه دارد. آمادگی این مهاجم در سن سی سالگی ستودنی است و او می‌تواند تا چند سال دیگر یکی از بهترین مهاجمان در عرصه ملی ما باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها