افزایش 180 درصدی تعرفه پیاز اعلام شد!

شاهپور علایی‌مقدم، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش تعرفه پیاز گفت: به دلیل تقاضای بسیار بالا در کشورهای عراق، افغانستان و حوزه خلیج فارس و همچنین تفاوت قیمت و تفاوت ارز این محصول به این کشورها قاچاق می‌شود. برای جلوگیری از قاچاق و حمایت از مصرف‌کننده تعرفه پیاز را ۱۸۰ درصد افزایش دادیم.

افزایش 180 درصدی تعرفه پیاز اعلام شد!

به گزارش مستقل آنلاین؛ معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۱۸۰ درصدی تعرفه پیاز برای جلوگیری از قاچاق خبر داد.

شاهپور علایی‌مقدم، با اشاره به افزایش تعرفه پیاز گفت: به دلیل تقاضای بسیار بالا در کشورهای عراق، افغانستان و حوزه خلیج فارس و همچنین تفاوت قیمت و تفاوت ارز این محصول به این کشورها قاچاق می‌شود.

او با بیان اینکه در زمینه تولید پیاز با مشکلی مواجه نیستیم، افزود: برای جلوگیری از قاچاق و حمایت از مصرف‌کننده تعرفه پیاز را ۱۸۰ درصد افزایش دادیم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: امیدواریم با وضع تعرفه ۱۸۰ درصدی، بازار پیاز تنظیم شود و به ثبات برسد.

وضع عوارض صادراتی قیمت پیاز را کاهش می‎‌دهد؟

پیش از این تجارت‌نیوز در گزارشی از افزایش نجومی قیمت پیاز نوشت. بر اساس این گزارش همزمان با روند صعودی قیمت دلار، نرخ این محصول تا بیش از 40 هزار تومان بالا رفت و از موز پیشی گرفت.

مسئولان صنفی و دولت با اشاره به صادرات روزانه 2000 تن صادرات پیاز به عراق و پاکستان، آن را علت اصلی روند صعودی قیمت پیاز می‌دانند. مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران نیز در این مورد گفته بود که از مهر ماه درباره صادرات بی‌رویه پیاز هشدارهایی ارائه شد، اما مسئولان توجهی به آن نداشتند.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره وضع عوارض 100 درصدی بر صادرات پیاز توضیح داد: وضع عوارض صادراتی برای متوقف شدن صادرات پیاز یک اتفاق یک سر سوخت است؛ چراکه صادرکننده نیز با توجه به قراردادهایی که دارند در این بین قطعاً زیان خواهند دید.

او ادامه داد: به این ماجرا از هر سمت که پرداخته شود باز هم دچار مشکل است. با وضع عوارض صادرات به پیاز قطعاً در آینده شاهد کاهش قیمت آن در بازار خواهیم بود، اما از سوی دیگر قرارداد صادرکنندگان با مشکل مواجه خواهند شد و در نهایت با مازاد پیاز روبه‌رو می‌شویم که این امر نیز کشاورزان را متأثر خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها