مدیر خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

نقش مؤثر واحد خدمات فنی و پشتیبانی در رکوردشکنی‌ها

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد هرمزگان گفت: در چند ماه اخیر با اقدامات مؤثر در راستای پشتیبانی از واحدهای تولیدی توانستیم به آماده‌به‌کاری تجهیزات و ماشین‌آلات و در نتیجه رکوردشکنی‌های ماه‌های اخیر کمک کنیم.

نقش مؤثر واحد خدمات فنی و پشتیبانی در رکوردشکنی‌ها

 مجید ابوعطیوی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بیان کرد: واحد خدمات فنی و پشتیبانی در راستای پشتیبانی از واحدهای تولیدی و افزایش تناژ تولید و کسب رکوردهای ماه اخیر، اقدامات مؤثری انجام داده است.

وی افزود: بارگیری، حمل و دپوسازی و ساماندهی کلیه ضایعات واحدهای تولیدی به میزان 200 هزار تن در راستای افزایش کیفی تولید واحدها و تأمین ماشین‌آلات در ساماندهی خور و انتقال ضایعات آن تا دپو نهایی (سایت شهرداری) در راستای مسئولیت‌های محیط‌زیست و پشتیبانی واحدهای تولیدی از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی فولاد هرمزگان با بیان اینکه کاهش میزان توقفات چاله سرباره با برقراری سیستم پاششی به میزان 90 درصد از دیگر اقدامات بوده است، خاطرنشان کرد: از روند تولید با کاهش زمان آماده‌سازی، کاهش حوادث و خارج شدن اسکول از چاله سرباره، افزایش آماده‌به‌کاری مکانیسم‌ها و در نتیجه افزایش میزان تولید فولاد زمینه‌سازی و پشتیبانی کردیم. ضمن اینکه تأمین مکانیسم‌های شات‌دان سالیانه با 32 هزار ساعت کارکرد و 79 هزار نفر ساعت صورت گرفت. در همین حال برنامه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه

(Preventive Maintenance Optimization (PMOبهینه‌سازی شد و از توقفات تولیدی (تعویض شل) به‌عنوان فرصت بهره گرفتیم و از آن برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های تعمیراتی استفاده کردیم که این امر باعث کاهش توقفات برنامه‌ای از 300 ساعت در سه ماه اخیر به 232 ساعت رسیده است.

ابوعطیوی تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم در چند ماه اخیر تدوین یک هزار و 705 مدرک فنی مرتبط با تجهیزات و قطعاتی است که تاکنون فاقد مدرک فنی بوده‌اند و این مدارک منجر به تسریع در تأمین قطعات یدکی و تجهیزات خواهد شد. علاوه بر این، به بومی‌سازی تجهیزات و استفاده از آن‌ها در خط تولید به‌عنوان جایگزین نمونه‌های خارجی مبادرت ورزیدیم که در برخی موارد باعث کاهش زمان تأمین شده است. به‌عنوان مثال، الکتروموتور مین فن، تیغه سکسیونر اتاق ترانس کوره، دستگاه XRAY و پالیش آزمایشگاه فولادسازی بومی‌سازی شده‌اند.

وی به دیگر اقدامات واحد خدمات فنی و پشتیبانی اشاره کرد و گفت: موجودی قطعات یدکی و امکان در دسترس بودن قطعات موردنیاز خط تولید را فراهم کردیم که این امور همواره توسط واحد قطعات یدکی انجام شده و جهت دست‌یابی به این هدف، کنترل موجودی انبارها با در نظر گرفتن مقدار SAFETY- STOCK و برنامه‌ریزی جهت در نظر گرفتن موجودی مورد اطمینان علاوه بر موجودی انبار صورت گرفته است. مدیر خدمات فنی و پشتیبانی فولاد هرمزگان از دیگر اقدامات انجام‌گرفته به پیاده‌سازی سیستم پایش وضعیت عمر پاتیل‌ها Ladle Management، پیاده‌سازی سیستم هوشمند شارژ فروآلیاژ در LF، پیاده‌سازی سیستم سطح دو واحد احیا مستقیم که کمک شایانی به ارتقای سطح کمی و کیفی فرایند تولید احیا کرده است و در نهایت یکپارچه‌سازی سیستم ثبت نمونه و آنالیز ذوب آزمایشگاه فولادسازی با سطح 2 اشاره کرد.

ابوعطیوی تأکید کرد: جهت افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات در نواحی مختلف تولیدی، فعالیت‌های تعمیراتی توسط واحد تعمیرات و تعمیرگاه مرکزی انجام شده است که از آن جمله می‌توان انجام بیش از 339 هزار نفر ساعت و انجام 176 هزار مترمکعب فعالیت داربست‌بندی به‌صورت فعالیت‌های شات‌دان سالیانه و شات‌دان‌های هفتگی و غیر شات‌دانی از خردادماه تا پایان آبان ماه 1401 را نام برد. وی با بیان دیگر فعالیت‌ها عنوان کرد: بازرسی‌های فنی در شات‌دان‌های هفتگی، سالیانه و فعالیت‌های غیر تعمیراتی نیز انجام شد که نقش بسزایی در کیفیت و افزایش عمر تجهیزات و در نتیجه افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات داشته و در همین راستا فقط در شات‌دان سالیانه احیا و فولادسازی فعالیت‌های بازرسی فنی بالغ‌بر 3000 نفر ساعت صورت گرفته است.

ابوعطیوی در پایان از تمامی همکاران خطوط تولید و واحدهای تولیدی، معاونت بهره‌برداری، مدیران، سرپرست‌ها رؤسا و همه کارشناسانی که به رکوردشکنی کمک کردند، تشکر و قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها