تصمیم جدید در مورد اینترنت ماهواره ای استارلینک

آمریکا اعلام کرد که آنتن‌های ماهواره‌ای ارسالی به اوکراین، جایگزین استارلینک نمی‌شوند.

تصمیم جدید در مورد اینترنت ماهواره ای استارلینک

به گزارش مستقل آنلاین؛ به نقل از ایرنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که چهار آنتن ارتباط ماهواره ای که قرار است به اوکراین ارسال شود، جایگزین "استارلینک" نمی شوند.

سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که آمریکا در راستای کمک اطلاعاتی به اوکراین در جنگ با روسیه، چهار آنتن ارتباط ماهواره‌ای به کی یف ارسال می‌کند.

این مقام پنتاگون افزود: این آنتن‌ های ماهواره‌ای  قرار نیست جایگزین سرویسی مانند استارلینک شوند بلکه به اوکراینی‌ها در افزایش تلاش‌های ارتباطی در میدان جنگ کمک می‌ کنند.

وی اضافه کرد: این آنتن‌ های ماهواره ای  نیروهای اوکراینی را موثرتر می‌کنند و در عین حال به رهبران اوکراین  توانایی‌های فرماندهی و کنترل بهتری می‌دهند.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: شاهد هدف قرار گرفتن زیرساخت‌ها و شبکه‌های برق اوکراین توسط روس‌ها هستیم، و این آنتن‌ها در زمان حساسی که زیرساخت‌های اوکراین صدمه می بینند، قابلیت بیشتری را فراهم می‌کنند.

پیش از این، آمریکا  همزمان با تشدید جنگ اوکراین اعلام کرد تجهیزاتی نظامی به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار شامل مهمات و چهار آنتن ماهواره ای به کی یف ارسال می کند.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که این بیست و چهارمین بسته کمک های امنیتی ایالات متحده به اوکراین بوده و بدین ترتیب مجموع کمک های دولت بایدن از آغاز جنگ به بیش از ۱۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گفته وی، در بسته جدید سلاح جدیدی وجود ندارد و تنها شامل مهمات اضافی سامانه موشکی هیمارس و گلوله های توپخانه هدایت شونده و گلوله های ضد زره، چهار آنتن ماهواره ای و تعدادی خودروی زرهی است.

وزارت امورخارجه روسیه پیش از این اعلام کرد که ماهواره های آمریکا در صورت استفاده در جنگ اوکراین هدف مشروع مسکو برای حمله است.

به گزارش ایرنا از تارنمای اینترنتی شبکه روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه در این باره اعلام کرد که اگر در جنگ اوکراین از ماهواره‌های آمریکایی استفاده شود، آنها به اهدافی قانونی برای حملات مسکو تبدیل می‌شوند.

کنستانتین ورونتسوف معاون رئیس هیأت روسی در کمیته خلع سلاح سازمان ملل متحد چهارشنبه شب گفت: می‌خواهیم روی یک روند بسیار خطرناک تمرکز کنیم که به وضوح در جریان رویدادهای اوکراین نشان داده شده است. ما از استفاده ایالات متحده و متحدان آن از مراکز زیر ساخت‌های غیر نظامی در فضا، اهداف تجاری در درگیری‌های مسلحانه سخن می گوییم.

این مقام روس گفت: احتمالا زیرساخت‌های با رویکرد نظامی و غیر نظامی به اهدافی قانونی برای حمله به آن تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: نتیجه اقدامات غرب، فعالیت‌های مسالمت آمیز فضایی، عملیات اجتماعی و اقتصادی در جهان و اقداماتی که در رفاه مردم در کشورهای درحال توسعه بر آن پایه گذاشته شده است، در معرض خطرات توجیه ناپذیر قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها