افزایش حقوق بازنشستگان مطابق با مصوبه‌ی شواریعالی؛ حقوق دست‌یافتنی است!

افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح مطابق با مصوبه‌ی شواریعالی کار نشان داد که با حرکت جمعی و پیگیری‌های منظم، حقوق دست‌یافتنی است و از این طریق می‌شود به مطالبات رسید.

افزایش حقوق بازنشستگان مطابق با مصوبه‌ی شواریعالی؛ حقوق دست‌یافتنی است!

به گزارش مستقل آنلاین؛ حیدری گفت: ۳۱ شهریورماه انتخابات کانون استان تهران برگزار می‌شود و ما از شما می‌خواهیم با حضور و مشارکتِ فعال در این انتخابات فرد اصلح را برای نمایندگی بازنشستگان انتخاب کنید.

جلسه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، صبح امروز، ۲۱ شهریورماه، در خانه کارگر برگزار شد. 

علیرضا حیدری (نایب رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این نشست گفت: افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح مطابق با مصوبه‌ی شواریعالی کار نشان داد که با حرکت جمعی و پیگیری‌های منظم، حقوق دست‌یافتنی است و از این طریق می‌شود به مطالبات رسید. 

وی در ادامه به مشکلات درمان کارگران و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: باید راهی برای عبور از این وضعیت پیدا کنیم. البته درمان، عمومی مشکل دارد و این صرفا مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌شود. 

حیدری در ادامه ضمن انتقاد از سیاست واگذاری سهام بانک رفاه گفت: بانک رفاه بزرگترین بنگاه تأمین منابع سازمان تأمین اجتماعی و متعلق به کارگران و بازنشستگان است. متأسفانه مقرر کرده‌اند که سهام این بانک تا پایان سال ۱۴۰۲ واگذار شود. سازمان تامین اجتماعی به واسطه‌ی این بانک نقدینگیِ خود را تأمین می‌کرد. 

وی ادامه داد: سالهاست که در بزنگاهِ پرداختِ حقوق بازنشستگان، سازمان از طریق بانک رفاه تأمین نقدینگی می‌کند و با کمک این بانک حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت می‌شود. اگر سهام بانک رفاه واگذار شود ما با مشکل تأمین نقدینگی برای پرداخت حقوق، حداقل در یک مدتِ کوتاه، مواجه خواهیم شد؛ چراکه مطمئنیم هیچ بنگاهی حاضر نیست کار بانک رفاه را انجام دهد. 

نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه با اشاره به افزایش نرخ تورم و بالا رفتن قیمت‌ها گفت: مشکل معیشت صرفا با افزایش حقوق مطابق با مصوبه‌‎ی شورایعالی کار قابل جبران نیست بلکه سیاستهای اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که جلوی بالا رفتنِ سرسام‌آور نرخ تورم را بگیرد. 

وی افزود: ما باید با سیاستگذار اقتصادی مذاکره کنیم و خواسته‌ی خود را از هر طریقی که می‌توانیم به گوش آن‌ها برسانیم. این روزها صحبتهایی از افزایش قیمت حامل‌ها انرژی از جمله بنزین می‌شنویم که اینها ما را نگران می‌کند چرا که تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت‌ها خواهد گذاشت. 

حیدری به بی‌انضباطی مالی و کسری بودجه اشاره کرد و گفت: این مسائل باعث افزایش نقدینگی می‌شود و افزایش نقدینگی هم عامل اصلی بالا رفتنِ نرخ تورم است. 

وی تأکید کرد: کلید حل مشکل معیشت کارگران از افزایش مستمری و مزد نمی‌گذرد. ما در طول سال یکبار حقوق می‌گیریم اما در طول ۱۲ ماه بارها افزایش تورم را تجربه می‌کنیم و دولت باید جلوی این وضعیت را بگیرد. 

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه به انتخابات کانون استان تهران اشاره کرده و گفت: ۳۱ شهریورماه انتخابات کانون استان تهران برگزار می‌شود و ما از شما می‌خواهیم با حضور و مشارکتِ فعال در این انتخابات فرد اصلح را برای نمایندگی بازنشستگان انتخاب کنید. 

حیدری گفت: جامعه بیمه‌شده سالهای سختی را در آینده تجربه خواهد کرد؛ نماینده بازنشستگان باید شجاعت و جسارت لازم را برای دفاع از حقوق آنها داشته باشد.

 

منبع: ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها