چطور برای کسب ‌و کارمان نرم‌ افزار CRM انتخاب کنیم؟ (راهنمای خرید CRM)

نرم ‌افزار CRM در اصل طراحی شده تا به کسب‌وکارها کمک کند با مشتری‌های جدید و فعلی‌شان ارتباط برقرار کرده و رابطه‌شان را حفظ کنند. اما کار CRM به اینجا ختم نمی‌شود و مزایای زیادی برای کسب‌وکارها دارد.

چطور برای کسب ‌و  کارمان نرم‌ افزار CRM انتخاب کنیم؟ (راهنمای خرید CRM)

CRM کمک می‌کند سرنخ جدید پیدا کنید، مشتری‌های بالقوه را پیگیری کرده و پرورش دهید. همچنین نرم‌افزار CRM با ذخیره صحیح اطلاعات مشتریان، به افزایش وفاداری مشتریان هم کمک کرده و با شخصی‌ کردن تجربه مشتری و ارائه پشتیبانی خوب به آن‌ها، رضایتمندی مشتریان را افزایش می‌دهد.

پس داشتن نرم‌افزار CRM برای هر کسب‌وکاری ضروری بوده و یک مزیت به شمار می‌رود. اما انتخاب و خرید نرم‌افزار CRM مناسب، این‌طور نیست که به فروشگاه بروید و کالایی را از قفسه بردارید. برای خرید CRM باید صبر داشته باشید، وقت بگذارید تا خوب تحقیق کنید و نرم‌افزاری را انتخاب نمایید که از هر جهت برای کسب‌وکارتان مناسب باشد.

مهم است که از همان ابتدا اطلاعات دقیق و خوبی جمع‌آوری کنید تا ارزیابی درستی داشته باشید. باید بدانید از نرم‌افزار CRMتان چه انتظاری دارید و چه بودجه‌ای را برای این کار می‌خواهید اختصاص دهید.

 

در اینجا قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا نرم‌افزار CRM مناسبی انتخاب کنید، چون یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین ابزارهای موردنیاز کسب‌وکارتان است.

 

ویژگی‌های یک نرم‌افزار CRM خوب، کدام است؟

 

نرم‌افزار CRM فقط به تماس‌هایتان نظم نمی‌دهد، بلکه کمک می‌کند فروش‌تان را بالا ببرید. نرم‌افزار CRM یک سری ویژگی‌ها دارد که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید، مثل:

 

  • مدیریت سرنخ و فروش

 

به کمک CRM، به صورت اتومات از منابع مختلف مثل شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، خبرنامه و غیره، سرنخ‌ تولید کنید. با ایمیل و تسک‌های از پیش‌ تعیین شده یا تماس مستقیم با سرنخ‌ها آن‌ها را پرورش دهید. همچنین، خیلی از نرم‌افزارهای CRM به کاربران اجازه می‌دهند قیمت‌های فروش دستشان بیاید و فاکتورها را پیگیری کنند.

 

  • بازاریابی

 

خیلی از CRMها ابزارهای بازاریابی داخلی دارند، مثل قالب ایمیل، کاریز بازاریابی ایمیلی، پیام اس ام اس، و ابزارهای سبک مدیریت پروژه. بعضی‌ها حتی قابلیت ردیابی رقابت و پیش‌بینی فروش را هم دارند.

 

  • گزارش/ داشبورد

 

اکثر نرم‌افزارهای CRM قابلیت گزارش‌دهی دارند و بعضی از مدل‌های پیشرفته‌تر، داشبوردهای زنده و پویا دارند. مطمئن شوید نیازهای کسب و کارتان با سیستمی که انتخاب می‌کنید، سازگار باشد.

 

  • مرکز تماس

 

2

 

اکثر نرم‌افزارهای CRM ارزان قیمت، قابلیت مرکز تماس را ندارند، اما ادغام طرف سوم موجود است تا نرم‌افزار مرکز تماس را با نرم‌افزار CRM لینک دهند. اما اگر مرکز تماس برای کسب‌وکارتان خیلی مهم است، ارزشش را دارد CRM ای انتخاب کنید که این ویژگی را داشته باشد.

 

  • گردش کار

 

مدیریت پروژه یک جنبه مهم هر نرم‌افزار CRM است. اکثر نرم‌افزارهای CRM باکیفیت قابلیت گردش کار داخلی دارند که به سازماندهی و مدیریت کار کمک می‌کند. میزان سفارشی‌سازی این ابزارهای مدیریت پروژه، در نرم‌افزارهای مختلف با هم فرق می‌کند. اگر به مرحله خاصی از گردش کار نیاز دارید، نرم‌افزاری انتخاب کنید که این قابلیت را داشته باشد.

 

 

انتخاب مناسب‌ترین نرم‌افزار CRM برای کسب‌وکارتان

 

تا اینجا با ضرورتِ داشتن نرم‌افزار CRM برای کسب‌وکارها و ویژگی‌های آن‌ آشنا شدید. حالا ببینیم چطور باید نرم‌افزار CRM مناسب کسب‌وکار خودتان را انتخاب کنید.

 

  1. نیازهای کسب‌وکارتان را بشناسید

 

نیازهای کسب‌وکارتان، تعیین‌کننده اصلی CRM است که می‌خرید. لزوماً بهترین نرم‌افزار CRM با قابلیت‌های زیاد و پیچیده، برای هر کسب‌وکاری مناسب نیست.

 

نیازهای کسب‌وکارتان برگرفته از تجربیاتی است که قبلاً داشته‌اید و شامل موارد زیر می‌شود:

 

  • مشکل در پیدا کردن داده‌های مشتری
  • ارتباط ضعیف با مشتری
  • اشکال در پیدا کردن و حفظ مشتریان وفادار
  • چرخه فروش طولانی
  • مشکل در مدیریت برنامه‌ها
  • شفافیت کم در عملکرد پرسنل

 

ممکن است چالش‌های دیگری هم داشته باشید که باید آن‌ها را هم در نظر بگیرید و بر آن اساس CRM مناسب برای کسب‌وکار خودتان را خریداری کنید.

 

  1. بررسی انواع مختلف نرم‌افزارهای CRM

 

متأسفانه یک نرم‌افزار CRM ایده‌آل که برای همه کسب‌وکارها مناسب باشد، وجود ندارد. مناسب‌ترین CRM، نرم‌افزاری است که پلتفرم مشترک و مجموعه واحدی از داده‌های مشتری را ارائه دهد، که واحدهای فروش، بازاریابی، و پشتیبانی کسب‌وکارتان بتوانند روی آن‌ها کار کنند.

 

با یک نرم‌افزار CRM عملیاتی می‌توانید سه قابلیت اصلی را ارتقا دهید: اتوماسیون تیم فروش برای آنالیز چرخه تبدیل سرنخ به مشتری؛ اتوماسیون بازاریابی برای فرآیندها و کمپین‌های بازاریابی؛ و اتوماسیون خدمات برای مدیریت خدمات و پشتیبانی مشتری.

 

یک نوع دیگر CRM، نرم‌افزار تحلیلی است که برای پردازش و تجزیه‌وتحلیل داده‌های مشتری با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته مثل تشخیص الگو و داده‌کاوی طراحی شده است.

 

آخرین نوع CRM ، نرم‌افزار CRM مشارکتی است که برقراری ارتباط و به اشتراک‌گذاری اطلاعات مهم مشتری با سهامداران داخلی و خارجی را میسر می‌کند.

 

وقتی درباره نوع CRM تصمیم گرفتید که برای رفع نیازهای کسب‌وکارتان مناسب‌تر از بقیه باشد، کم کم می‌توانید برای خرید CRM اقدام کنید.

 

  1. ویژگی‌های نرم‌افزار

 

علاوه بر ویژگی‌هایی که مفصل به آن‌ها اشاره کردیم، یک سری ویژگی‌های مهم دیگر هم هست که هنگام انتخاب نرم‌افزار CRM باید به آن‌ها توجه کنید.

 

  • قابلیت‌های اصلی را داشته باشد
  • ویژگی مشارکتی را داشته باشد
  • سفارشی‌سازی
  • ادغام و یکپارچه‌سازی
  • کاربرد آسان
  • امنیت
  • کمک و پشتیبانی

 

  1. قیمت نرم‌افزار

 

قیمت نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنید، با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، فاکتور مهمی در خرید نرم‌افزار CRM مناسب برای کسب‌وکارتان است.

 

همچنین در ایران، وقتی می‌خواهید نرم‌افزار CRM بخرید، توجه کنید که CRM های خارجی را باید به دلار بخرید که دردسرهای خاص خودش را دارد و قیمت‌شان هم بالاتر از نرم‌افزارهای داخلی است.

 

  1. درباره فروشنده محصول تحقیق کنید

 

فروشنده یا شرکت نرم‌افزار، به اندازه خود نرم‌افزار مهم است. چرا؟ چون خدمات پشتیبانی مشتری و آموزش آن‌ها برای استفاده از نرم‌افزار، تأثیر مهمی در کاربرد موفقیت‌آمیز نرم‌افزار CRM در کسب‌وکارتان دارد. به همین خاطر، فروشنده باید معتبر و قابل‌اعتماد باشد. باید خدمات مشتری خوبی ارائه دهد و هر وقت به کمکش نیاز داشتید، در دسترس باشد.

اگر از فروشنده و شرکت معتبری نرم‌افزار CRM را بخرید، تا حد زیادی خیالتان راحت است که برای استفاده از نرم‌افزار مشکلی نخواهید داشت.

یکی از راه‌های پی بردن به اعتبار شرکت، بررسی نظرات و کامنت‌های سایر مشتریان است. به این ترتیب، تا حد زیادی متوجه می‌شوید که عملکرد شرکت چگونه است و چقدر می‌توانید روی حرفش حساب کنید.

 

  1. نرم‌افزاری بخرید که تست رایگان داشته باشد

 

هرچقدر هم که درباره ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و فروشنده CRM تحقیق کنید، تا وقتی‌ عملاً از نرم‌افزار استفاده نکنید، متوجه نمی‌شوید که آیا واقعاً برای کسب‌وکارتان مناسب است یا نه.

خیلی از فروشنده‌های معتبر، اجازه می‌دهند که برای مدت محدودی از نرم‌افزارشان به صورت رایگان استفاده کنید و اگر خوب بود، آن را بخرید.

به شدت پیشنهاد می‌کنیم این مورد را جدی بگیرید و از شرکتی خرید کنید که تست رایگان داشته باشد تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. چون وقتی نرم‌افزار CRM را بخرید، عوض کردن آن کار راحتی نیست. پس همین اول کار دقت کنید.

 

 

در این مقاله، سعی کردیم نکات مهم برای انتخاب و خرید نرم‌افزار CRM مناسب را بیان کرده و کمک کنیم نرم‌افزاری را انتخاب کنید که به بهترین شکل ممکن نیازهای کسب‌وکارتان را برآورده کند. یکی از بهترین نرم‌افزارهای CRM موجود در بازار که برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مناسب است، CRM دیدار است. این نرم‌افزار علاوه بر اینکه قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد، ویژگی‌ها و قابلیت‌های خیلی خوبی دارد که با بهترین نرم‌افزارهای CRM دنیا قابل مقایسه است. نکته مهم اینکه CRM دیدار تست رایگان دارد که می‌توانید چند روز رایگان از آن استفاده کنید و اگر خوشتان آمد و دیدید که برای کسب‌وکارتان مناسب است، آن را خریداری کنید. گذشته از این‌ها CRM دیدار پشتیبانی قوی 24 ساعته دارد که در هر ساعت از شبانه‌روز که به کمک نیاز داشته باشید، در خدمت‌تان هستند.

یک ویژگی مثبت دیگر نر افزار CRM دیدار این است که کار کردن با آن خیلی راحت است و اگر فقط 10 دقیقه وقت بگذارید، راحت یاد می‌گیرید که با آن کار کنید.

3

اگر به سایت دیدار به نشانی www.didar.me   سر بزنید، می‌توانید نظرات کاربران را بخوانید و ببینید بقیه چه تجربه‌ای از کار با این نرم‌افزار داشته‌اند. سپس با اطمینان خرید کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها