ارسال سوخت به لبنان و واردات بنزین/آیا واقعا بنزین گران می‌شود؟

دبیرکل حزب سوسیالیستی عربی بعث از آمادگی ایران برای ارسال سوخت به لبنان خبر داد. در عین حال وزیر اقتصاد نیز از واردات بنزین سخن گفت.

ارسال سوخت به لبنان و واردات بنزین/آیا واقعا بنزین گران می‌شود؟

ایران آماده ارسال سوخت به لبنان است

مستقل آنلاین: به گزارش النشره، علی حجازی، دبیرکل حزب سوسیالیستی عربی بعث با حضور در سفارت ایران با مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان دیدار و رایزنی کرد.

امانی در این دیدار ضمن تاکید بر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از لبنان خاطرنشان کرد که ایران آماده ارسال سوخت به لبنان به محض قبول دولت لبنان و ارسال هیات رسمی به تهران برای برنامه ریزی مستقیم در این خصوص است.

این مسئول لبنانی نیز از نقش ایران در منطقه تقدیر کرد و گفت که ایران در دور کردن لبنان و تمام منطقه از برخی توطئه‌ها که هدف آن‌ها تغییر هویت منطقه بود نقش داشت.

دبیرکل حزب سوسیالیستی عربی بعث همچنین از ابتکار عمل‌های ایران در حمایت از ملت لبنان از جمله دادن سوخت به این کشور تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 ممکن است کشور نیازمند واردات بنزین شود

سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: درآمد صادرات نفت ما در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ یازده برابر شد و این اقدام بر اثر دیپلماسی اقتصادی مورد تاکید رییس‌جمهور بود.

خاندوزی گفت: قیمت بنزین یکی از مولفه‌های موثر بر مجموعه الگوی مصرف انرژی است و ما قابل هستیم نباید صرفا به سوی متغیر‌های قیمتی برویم و باید از دیگر متغیر‌ها استفاده کرد.

او گفت: در ماه‌های گذشته ۱۰۰ میلیون لیتر در روز را پشت سر گذاشتیم و اگر این روند ادامه یابد، ممکن است کشور نیازمند واردات بنزین شود مگر اینکه بتوانیم کنترل داشته باشیم. وزارت نفت امروز از تدابیر غیرقیمتی تلاش می‌کند این کنترل را انجام دهد. بار‌ها دولت اعلام کرده که امسال هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و همزمان باید از متغیر‌های دیگر هم باید برای کنترل این مصرف استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها