رشد قیمت ملک متوقف شد

بر اساس آمار،رشد قیمت ملک در ماه گذشته کمتر شد و احتمالا تا ۳ ماه آینده ملک ارزان شود.

رشد قیمت ملک متوقف شد

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

قیمت مسکن در بریتانیا در تیرماه با کمترین سرعت ماهانه در یک سال گذشته افزایش یافت و بازار احتمالاً با کاهش هزینه های زندگی و افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس روزهای بهتری را شاهد خواهد بود.

 قیمت مسکن در ماه گذشته 0.1 درصد بیشتر از ژوئن(خرداد)بود که 0.2 درصد افزایش یافت.  این رشد قیمت ضعیف ترین افزایش از جولای سال گذشته بود و کمتر از میانگین پیش بینی شده در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان برای افزایش 0.3 درصدی بود.

 در آمار سالانه، قیمت‌ها 11.0 درصد بیشتر از ژوئیه 2021 بود اما ضعیف‌تر از آنچه که همه اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند، افزایش یافت.

 رابرت گاردنر، اقتصاددان ارشد Nationwide، گفت که با توجه به فشارهای وارده بر بودجه خانوارها و کاهش اعتماد مصرف کننده به پایین ترین سطح، بازار مسکن تاکنون به طرز شگفت انگیزی سرزنده بوده است.

 گاردنر گفت: "ما همچنان انتظار داریم که با تشدید فشار بر بودجه خانوارها در سه ماهه آینده و با افزایش دو رقمی تورم در پایان سال، بازار کاهش یابد."

او گفت که اگر نرخ های وام مسکن بر این اساس افزایش یابد، نرخ های بهره بالاتر که توسط بانک مرکزی انگلیس اعمال می‌شوند نیز بازار را ارزان‌تر می کند.

 بازار مسکن بریتانیا پس از افزایش تقاضا برای خانه‌های بزرگ‌تر در طول همه‌گیری کووید-19 که با کاهش مالیات منقضی شده برای خریداران، توربو شارژ شد، نشانه‌هایی از رکود را نشان داد.

 هفته گذشته، داده های بانک مرکزی انگلیس نشان داد که کمترین میزان تاییدیه های وام مسکن جدید در ماه ژوئن در دو سال گذشته بوده است و بانک ها و آژانسی های مسکن برای بزرگترین کاهش تقاضا برای وام مسکن از اواسط سال 2020 آماده هستند.

بانک مرکزی از دسامبر تا کنون پنج بار نرخ بهره را افزایش داده است زیرا تلاش می کند با افزایش تورم مقابله کند و انتظار می رود در روز پنجشنبه دوباره هزینه های استقراض را افزایش دهد و مقیاس افزایش تنها سوال برای سرمایه گذاران باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها