سانتیمانتالیزم حامیان سگ‌های ولگرد

حجم ویدیو: 7.07M | مدت زمان ویدیو: 00:01:36

این ویدیو رفتار حامیان حیوانات را نشان می‌دهد در برابر خانواده‌هایی که از حضور سگ‌های ولگرد به ستوه آمده‌اند. 

محمودآبادی خبرنگار درباره این ویدیو نوشت: هنوز ده روز از کشته شدن دو کودک نگذشته که حامیان سگ‌های ولگرد رفتن دامشهر قم و مانع جمع‌آوری سگ‌های حمله کننده به انسان و بیماری‌زا شدند! 

فقط اونجایی که یکی از اهالی میگه: اونوقتی که به بچه من حمله می‌کرد کجا بودی؟!

 

دکتر حسین آخانی استاد دانشگاه و فعال محیط زیست درباره کشته شدن دو کودک توسط سگ‌های ولگرد نوشته:

 

پرپر شدن کودکان در سایه ترس مسئولین از سگ پروران

این هم از دستاورد جماعت جاهلی که با دروغ های پی در پی مدعی هستند که دادن غذا به سگ های ولگرد آنها را مهربان می‌کند و در تکثیر آنها تاثیری ندارد.

دو کودک در فاصله فقط ۴ روز در شهر صنعتی دامشهر قم توسط فرشته‌های ولگرد به فجیح‌ترین شکلی دریده شدند. این سگ‌ها در جایی به کودک کُشی رو آورده‌اند که غذا به وفور در دسترشان  است.

شکار تفریح سگ‌های سیر است. آدم‌ها هم وقتی سیر هستند به تفریح نیاز دارند. برای سگ‌هایی که شکار کردن در ذاتشان است اصلا تعجبی ندارد که به جان کودکان بیفتند.

گیاهان و جانوران در مسیر اهلی شدن صفات جدیدی پیدا می‌کنند که به آن صفات آپورمورف می‌گویند. وقتی حیوان و یا گیاه اهلی شده مجددا به طبیعت بر می‌گردد مجددا صفات اجدادی یا پلیزیومورفی را باز می‌یابد. سگ‌های ولگرد هم چنین‌اند. 

اگر در بین صد سگ ولگرد یکی از آن‌ها رفتار گرگی را نشان دهد (که البته این میزان بسیار بیشتر است) کافی است که امنیت یک شهر را به خطر بیاندازند. به همین دلیل است که در غرب سگ ولگرد نیست و سگ‌های صاحبدار مجبورند با قلاده جابجا شوند. 

جامعه علمی باید همصدا جلوی این آنارشیسم سگ‌گرایی ایستاده و از مسئولین بخواهند قبل از هر چیز ضمن منع کامل غذا رسانی، منابع مالی آن‌ها را شناسایی و قطع کنند. اگر درآمدهای کاسبان سگ و گربه تعطیل شود دیگر انگیزه‌ای برای ایجاد صدها صفحه و دارو دسته ندارند. 

غذارسانی به سگ‌ها باید جرم و مشمول مجازات‌های ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی گردد که تهدید بهداشت عمومی است.

برای کنترل سگ‌ها، ابتدا باید آن‌ها را جمع‌آوری کرد. سپس با ثبت نام از دوستداران سگ دعوت کنند هر تعداد سگی را که دوست دارند نگهداری کنند. آن‌ها بعد از پرداخت هزینه عقیم‌سازی و واکسن، سگ‌ها را با خود به منزل شخصی، باغ و زمین شخصی ببرند. اگر فرض کنیم که سگ‌دوستان فقط یک درصد مردم ایران باشند، احتمالا با دریافت یک و یا دو سگ می‌توانند کلیه سگ‌های ولگرد را در آغوش گرم خود نگهداری کنند. این روش بهترین معیار برای آمار برداری از تعداد سگ دوست‌های واقعی است.

برای نمونه می‌توانیم ۱۰۰ هزار سگ را به عنوان عنوان هدیه به هیئت مدیره شبکه منو و تو بفرستیم تا در هاید پارک لندن به آن‌ها غذارسانی کنند. به هر کدام از سلبریتی‌های سگ دوست هم می‌توان به ازای هر ۱۰۰ فالوئر یک سگ‌هدیه کرد تا با ایجاد پناهگاه سرپرستی کنند. با این روش نه سگی کشته می‌شود و نه کودکی قربانی سگ‌ها می‌شود‌.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها