هر دو الی سه ماه یکبار زبانتان را نگاه کنید

یک متخصص و جراح سر و گردن، گوش، حلق و بینی معتقد است، با نگاه کردن و معاینه اولیه خود، ممکن است بسیاری از بیماری ها را از همان ابتدا شناسایی کرد.

هر دو الی سه ماه یکبار زبانتان را نگاه کنید

دکتر بنیامین رحمتی گفت: با نگاه کردن در آینه به زبان و داخل دهان و حتی دست کشیدن به سر و گردن می توان به راحتی توده هایی که ممکن است در آینده مشکل ساز و درمان آن سخت باشد را شناسایی و در مراحل اولیه درمان کرد.

وی افزود: شکایات عفونت های گوش، کاهش شنوایی، بیماری های گوش، بیماری های سینوس و بینی، مانند پلیپ، انحراف بینی و تومورهای سینوس و بینی و همچنین تومورهای حنجره، غدد بزاقی و تومورهای بافت نرم گردن عمده مشکلاتی است که بیماران از آن شکایت دارند و اعمال جراحی مربوطه نیز با تیمی مجرب انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: اعمال جراحی مربوطه به خصوص جراحی های سر و گردن در بیمارستان امیرکبیر اراک با تشکیل تیم قوی و مجرب و حضور جراح پلاستیک، جراح فک و صورت و آنکولوژیست و ... انجام می گیرد.

دکتر رحمتی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل سیل عظیم مراجعین به بیمارستان ها و مراکز درمانی، ممکن است نوبت اعمال جراحی کمی طول بکشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بیشتر معطوف به درمان هستیم و از پیشگیری غافل شده ایم، افزود: با آموزش های لازم به مردم و انجام غربالگری حتی توسط خود مردم، می توان هم از ازدحام بیمارستان ها و مراکز دولتی جلوگیری و هم آگاهی افراد افزایش و هم بیماران واقعی که به درمان های قطعی و زودتر نیاز دارند مشخصی می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها