آیا دانش آموزان می توانند تلفن همراه به مدرسه ببرند؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره استفاده از تلفن همراه توسط دانش‌آموزان در مدارس، نکاتی را بیان کرد.

آیا دانش آموزان می توانند تلفن همراه به مدرسه ببرند؟

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا ورود تلفن همراه به مدرسه ممنوع است؟»، اظهار کرد: از دید بنده امروز دیگر بحث بر سر اصل وجودی تلفن همراه برای دانش‌آموزان نیست بلکه بحث بر سر نحوه استفاده از آن است.

وی با بیان اینکه باید قواعد درست مربوط به استفاده صحیح و در چارچوب و غیرمخل و غیرآسیب‌زای تلفن همراه را در مدرسه به کار بگیریم، گفت: در حال حاضر کشور دچار یک آشفتگی در این جهت است و باید قوانین را به تدریج بر اساس تجربه‌ای که معلمان دارند به شیوه‌های عمل تبدیل کنیم و در شیوه‌های عمل به معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها ابلاغ کنیم.

امانی طهرانی افزود: منظور از شیوه‌های عمل این است که چه زمانی باید دانش‌آموزان تلفن همراه را خاموش کنند و چه نوع استفاده‌هایی از آن مجاز و چه نوع استفاده‌هایی غیرمجاز است.

وی ادامه داد: بر این اساس بحث بر سر اصل موضوع نیست، اما اصول استفاده از آن هنوز تدوین نشده است، چون باید از کف اجرا بیاید. باید گروه‌های آموزشی شیوه نامه آن را بنویسند و ممکن است بعد از چند مرحله حتی به ابلاغیه کشوری تبدیل شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: البته برخی موارد مصوبه نمی‌خواهد، چون مصوبه برای اقدامی ماندگار است؛ ممکن است مقرره بخواهد. مقرره یعنی در یک سطحی به عنوان بخشنامه ابلاغ شود. ممکن است سطح منطقه‌ای یا سطح استانی یا کشوری یا حتی مدرسه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه حتی مدیر مدرسه حق دارد در پاره‌ای از امور داخلی مدرسه مقرره بگذارد، گفت: باید این دست از مقررات را یک مقدار جدی‌تر بگیریم. همچنین بر اساس آیین‌نامه اجرایی مدارس، شورای مدرسه حق دارد برخی مقررات را بگذارد./فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها