خبر تکان دهنده از یک تجارت غیرقانونی چرب

خبر تکان دهنده از یک تجارت غیرقانونی چرب

خبر تکان دهنده از یک تجارت غیرقانونی چرب

 

محموله‌های روغن های تقلبی که در استان مرزی سیستان و بلوچستان کشف شده، به گفته مقامات مطلع، بعضا در بازار داخلی نیز عرضه می شود. بنابراین نه تنها وجهه ایران در بازارهای صادراتی منطقه با این محموله های تقلبی تخریب می شود بلکه مصرف کنندگان داخلی نیز در معرض خطر استفاده از ضایعات قرار دارند.

 

محمد محبی دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان خبر تقلبی بودن روغن های کشف شده را اعلام کرده و می‌گوید: هفته گذشته چندین انبار روغن خوراکی قاچاق با همکاری پلیس امنیت اقتصادی کشف شد که میزان محموله های این کشفیات حدود ۱۰۰ تن برآورد شده است.

 

این محموله ها در مراکز غیرمجاز تهیه شده و با سوءاستفاده از برندهای معروف کشور قاچاق می‌شود و ممکن است بخشی از آن نیز در بازارهای داخل نیز عرضه شود.

 

کارگاه های غیرمجاز روغن در ۲ سال گذشته مثل قارچ از زمین سر برآوردند. در این کارگاه ها گالن های بزرگ روغن پر شده و نام برخی برندهای معتبر به آن الصاق می شود. اما مشخص نیست موادی که به نام روغن در این گالن ها ریخته می شود چیست و چه زیان هایی برای سلامت مصرف کننده دارد.

در کشف یکی از کارگاه های غیرمجاز روغن توسط پلیس امنیت اقتصادی چندین کارگر اتباع بیگانه کار می کردند که اطلاعی از محتویات ظروف نداشتند. 

 

آنها اعتراف می‌کردند که این کار را به خواست صاحب کارگاه به طور مخفیانه انجام می دادند اما نمی دانستند چه ماده ای را در بطری ها و گالن ها پر می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها