ساخت اینترنت ملی توسط چین برای ایران؛ شایعه یا واقعیت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به کاربران که مساله ملی کردن اینترنت توسط چین را مطرح کرده بودند، گفت: این شایعات بی‌اساس است.

ساخت اینترنت ملی توسط چین برای ایران؛ شایعه یا واقعیت

مدتی است درباره ملی کردن اینترنت ایران با همکاری چین، در فضای مجازی خبرهایی منتشر می‌شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام به این اخبار که انتقاد کاربران فضای مجازی را برانگیخته است، پاسخ داد.

«عیسی زارع‌پور» در صفحه اینستاگرام خود در پاسخ به یکی از کاربران که درباره این مساله از او سوال کرده بود، نوشت: این شایعات بی‌اساس است.

یکی از مسائلی که این روزها مردم زیاد درباره آن صحبت می‌کنند، موضوع سند همکاری‌های جامع ایران و چین است. یکی از محورهای مهم مورد بحث کاربران فضای مجازی این است که آیا این سند محدودیت در اینترنت را به دنبال خواهد داشت یا خیر؟

مسوولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشتر اعلام کرده‌اند که در تفاهم‌نامه چنین چیزی وجود ندارد. همواره یکی از حوزه‌های تجاری بین ایران و چین مربوط به فناوری اطلاعات است و شرکت‌های چینی یکی از مجموعه‌های پیشرو در عرصه تکنولوژی‌های ارتباطی هستند.

این سند ظرفیت ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و غیره را مورد بحث قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها