نسخه زن رمال برای رفع بیماری ۲ و نیم میلیارد تومان آب خورد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری زن رمالی خبر داد که با وعده دعا برای رفع بیماری، از خانواده‌ای ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

نسخه زن رمال برای رفع بیماری ۲ و نیم میلیارد تومان آب خورد

سرهنگ حسین تُرکیان اظهار داشت: در پی وصول پرونده کلاه‌برداری به دادخواهی یکی از شهروندان مبنی بر کلاه‌برداری یک زن رمال از خانواده وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

    وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد پدر شاکی به دلیل بیماری قلبی به بیمارستان مراجعه کرده و بستری می‌شود. با طولانی شدن بستری این فرد، خانواده وی به یک زن رمال و فالگیر متوسل می‌شوند که ادعا می‌کرد می‌تواند با دعا، مشکل بیمار را رفع کند.

    رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت: زن رمال با این ترفند موفق شده بود به‌صورت تدریجی در مدت ۲ سال، ۵ میلیارد ریال طلا و ۲۰ میلیارد ریال وجه نقد از خانواده شاکی کلاهبرداری کند.

     این مقام انتظامی با بیان اینکه کارآگاهان پس از تکمیل تحقیقات خود، متهمه را تحت تعقیب هوشمندانه خود قرار دادند، افزود: پس از شناسایی محل سکونت این زن در یکی از محله‌های شهر اصفهان، طی هماهنگی با مقام قضائی او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

    سرهنگ تُرکیان با اشاره به اینکه این زن که در ابتدا منکر ارتکاب هرگونه جرمی بود، خاطرنشان کرد: متهمه پس از مشاهده مدارک و مستندات پرونده، به کلاه‌برداری از این خانواده اعتراف و عنوان کرد که مدت‌ها قبل با آن‌ها آشنا بوده و به‌منظور گرفتن فال قهوه به خانه آن‌ها رفت‌وآمد داشته است. پس از اطلاع از بیماری پدر خانواده فرصت را غنیمت دانسته و با ادعای اینکه می‌تواند با دعا کردن مشکل بیماری او را رفع کند هر بار مبالغ هنگفتی را از این بابت دریافت کرده است.

    این مقام انتظامی با بیان اینکه با اعتراف صریح متهمه به جرم خود، وی به همراه پرونده تحویل مرجع قضائی شد، گفت: شهروندان باید بدانند که رمالان و دعانویسان قادر به حل مشکلات آنان نیستند و اگر واقعاً می‌توانستند مشکلی را حل کنند اول مشکل خود را حل می‌کردند و نیاز نداشتند که در ازای دعا کردن مبالغ کلان از مشتریانشان دریافت کنند. پس توصیه اکید ما این است که به این افراد اعتماد نکرده و مشکلات‌شان را با توکل بر خدا، توسل بر ائمه اطهار (ع) و از راه‌های علمی، منطقی و قانونی پیگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها