این زن با چرب زبانی میلیاردر شد / در کرمانشاه رخ داد

زن جوان با چرب زبانی و اعتماد سازی به بهانه خرید لوازم خانگی ارزان دست به کلاهبرداری میلیاردی زد.

این زن با چرب زبانی میلیاردر شد / در کرمانشاه رخ داد

سردار "علی اکبر جاویدان" رییس پلیس کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مراجعه چند تن از شهروندان به کلانتری ۱۳ فردوسی کرمانشاه و اعلام شکایت از زن میانسالی به جرم کلاهبرداری ، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد زن کلاهبردار توانسته با جلب اعتماد شاکیان و به بهانه اینکه می تواند برای آنها لوازم خانگی ارزان قیمت تهیه کند، اقدام به کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با دریافت این اطلاعات، ماموران کلانتری تحقیقات گسترده خود را آغاز و با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی زن کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سردار جاویدان افزود: متهم دستگیر شده در تحقیقات به جرم خود اعتراف و برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم تحویل مراجع قضائی شد.

وی در پایان و با بیان اینکه تاکنون ۲۵ نفر از کلاهبردار دستگیر شده شکایت کرده اند، گفت: افرادی که مورد کلاهبرداری و سوء استفاده مالی قرار گرفته اند می توانند با مراجعه به کلانتری ۱۳ فردوسی شکایت خود را ثبت کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات و جرائم مربوط به پلاک وسایل نقلیه خبر داد.

 سرهنگ "کیخسرو دستغیب" اظهار داشت: با هدف نهادینه کردن قوانین و مقررات، پیشگیری از تخلفات و جرائم رانندگی و اجرای ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، طرح تشدید برخورد با تخلفات و جرائم مربوط به پلاک وسیله نقلیه از تاریخ ۱۰ آبان ماه لغایت ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه شروع شده است.

وی ادامه داد: پلاک وسیله نقلیه معرف هویت و شناسنامه سوابق آن است و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرکس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر داده و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برده و چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هر کس به نحوی از انحاء در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاک های موتور و شاسی که از طریق کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از راهنمایی و رانندگی تغییر و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند، به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

سرهنگ دستغیب در پایان گفت: در این طرح خودروهایی که فاقد پلاک باشند و یا پلاک آن ها مخدوش و به هر نحوی غیر قابل خواندن باشد توقیف و به پارکینگ منتقل و رانندگان آنان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد./رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها