برملا شدن نقشه شوم 8 مرد خشن برای 100 زن و مرد / پلیس مشهد وارد عمل شد

دستگیری 8 سارق و مالخر که با اجرای نقشه های شوم خود کیف 100 شهروند را قاپ زده بودند.

برملا شدن نقشه شوم 8 مرد خشن برای 100 زن و مرد / پلیس مشهد وارد عمل شد

مرد جوان مدعی بود که داشته و نداشته اش را داخل کیف دستی خود گذاشته اما در خیابان افرادی ناشناس آن را از چنگش درآورده و متواری شده اند.

دسته چک، گوشی تلفن همراه و مدارک هویتی اسنادی بودند که همگی دست سارقان افتاده بود و حالا مرد جوان را با بحرانی جدی روبه رو کرده بود.

به گزارش رکنا، با گزارش این سرقت تحقیقات اولیه آغاز شد و مأموران برای دستگیری متهمان پرونده وارد عمل شدند.

انهدام باند کیف قاپی در مشهد

درست در همان محدوده شهری که کیف دستی شاکی پرونده سرقت شده بود چند سرقت دیگر نیز اتفاق افتاد که شکات ابتدا راه دادسرا را پیش گرفته و سپس با در دست داشتن مرجوعه قضایی پا به مرکز پلیس آگاهی استان خراسان رضوی گذاشتند.

افزایش سرقت ها در چند خیابان در یک منطقه از مشهد حساسیت پروند را بالا برد، از همین رو کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی برای شناسایی عاملان این سرقت ها سریالی تحقیقات خود را ادامه دادند.

بررسی های این پروند در چند محل ارتکاب جرم ادامه داشت که ده ها پرونده سرقت کیف قاپی دیگر نیز به پلیس آگاهی ارجاع داده شد. پرونده های که شکاتش همگی از حضور دو جوان موتورسوار در لحظه سرقت، خبر داده بودند.

اگرچه محل سرقت ها در چند نقطه مختلف از شهر مشهد اتفاق افتاده بود اما این سرنخ ها احتمال یکی بودن متهمان چند ده پرونده گشوده شده در مرکز پلیس آگاهی استان خراسان رضوی را پررنگ می کرد. فرضیه ای که خیلی زود با فاش شدن هویت یکی از سارقان به یقین تبدیل شد. متهمی که تقریبا در همه کیف قاپی های خیابانی حضور داشت.

ردزنی اولین مهره سرقت

کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی استان خراسان رضوی که حالا هویت یکی از مهره های این پرونده را شناسایی کرده بودند با استفاده از سرنخ های موجود و استخراج تصاویر چند دوربین مداربسته در صحنه های ارتکاب جرم، رد این فرد را زدند و او را در عملیاتی ضربتی به همراه یکی از همدستانش در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

دو متهم به دام افتاده اگرچه دستشان برای قانون رو شده بود اما برای اینکه خود را بیگناه جلوه دهند دست به انکار حقیقت زدند و مدعی بودند که هیچ خطایی از آن ها سر نزده است. آن ها ادعا می کردند که چند تن از دوستانشان برای آن ها پاپوش درست کرده اند. انکار های دو متهم به دام افتاده ادامه داشت تا اینکه هردو با مستندات و ادله موجود در پرونده خود روبه رو شدند. علاوه بر این چند نفر از شکات در رویارویی با این افراد آن ها را شناسایی کردند. دیگر جایی برای انکار وجود نداشت و متهمان که می دانستند حنایشان رنگی برای مجریان قانون ندارد لب به اعتراف گشوده و حقیقت را بر ملا کردند. آن ها ضمن اقرار به جرمشان سه همدست دیگر خود را معرفی کردند.

دستگیری سه متهم فراری

با دستگیری دو عامل سرقت های سریالی کیف قاپی در مشهد و کشف سرنخی از دیگر همدستان آن ها، کارآگاهان پلیس وارد عمل شدند و در ادامه مأموریت ضربتی خود سه سارق دیگر را در یکی از مناطق حاشیه ای شهر مشهد شناسایی کردند و به دام انداختند.

متهمان نیز ابتدا حاضر به همکاری با پلیس نبودند اما در ادامه هنگامی که دریافتند همدستانشان دستگیر شده ا ند به ناچار لب بیان حقیقت گشوده و بزه انتسابی خود را پذیرفتند. تحقیقات این پرونده اما همچنان ادامه داشت و کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت های خشن پلیس آگاهی استان به سرنخی از چند مال خر اموال مسروقه که با این سارقان قاپ زن همکاری داشتند، دست یافتند.

مال خران اموال مسروقه در دام

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در توضیح دیگر ابعاد این پرونده گفت: مأموران ما در پلیس آگاهی مرکز استان پس از ردزنی و شناسایی سه مال خر اموال مسروقه که با متهمان به دام افتاده همکاری داشتند، در عملیاتی ضربتی آن ها را دستگیر کردند.

سردار ابراهیم قربان زاده افزود: در این عملیات ها پنج سارق کیف قاپ که یک باند سرقت را تشکیل داده بودند به همراه سه مال خر اموال مسروقه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: متهمان تاکنون به بیش از 100 فقره کیف قاپی همراه با زورگیری در شهر مشهد اعتراف کرده اند و تحقیقات ما برای کشف دیگر جرائم احتمالی آن ها ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها