احساس تنهایی می‌کنید؟ در خانه نمانید!

نتیجه پژوهشی نشان داد زمانی که افراد در جامعه حضور دارند احساس تنهایی تا ۲۱ درصد کاهش می‌یابد و اگر آنان در طبیعت باشند این میزان به ۲۸ درصد افزایش می‌یابد.

احساس تنهایی می‌کنید؟ در خانه نمانید!

اگر احساس تنهایی می‌کنید به بیرون از خانه بروید. این نتیجه پژوهشی تازه است که نشان می‌دهد تماس با طبیعت در مناطق شهری می‌تواند احساس تنهایی را تا ۲۸ درصد کاهش دهد.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، در پژوهشی تازه کارشناسان داده‌هایی را از افرادی که در شهر‌های سراسر جهان زندگی می‌کنند با استفاده از اپلیکیشن Urban Mind جمع آوری کرده‌اند که از داوطلبان می‌خواهد تا به پرسش‌هایی در مورد تنهایی، ازدحام بیش از حد جمعیت، محیط طبیعی و میزان تعاملات اجتماعی پاسخ دهند.

نتیجه این بررسی که توسط پژوهشگران کینگز کالج لندن صورت گرفته نشان می‌دهد مکان‌های طبیعی در شهر‌ها می‌توانند احساس تنهایی را در افراد کاهش دهند چرا که باعث ایجاد احساس دلبستگی با آن مکان در فرد می‌شوند.

داده‌های این پژوهش از ساکنان صد‌ها شهر در جهان جمع آوری شده اند. این نخستین پژوهش درباره احساس تنهایی است که در آن از داده‌های جمع آوری شده توسط یک اپلیکیشن استفاده شده است. نتیجه پژوهش نشان داد زمانی که افراد در جامعه حضور دارند احساس تنهایی تا ۲۱ درصد کاهش می‌یابد و اگر آنان در طبیعت باشند این میزان به ۲۸ درصد افزایش می‌یابد.

در این مطالعه ۷۵۶ داوطلب بین آوریل ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار گرفتند. نتیجه این پژوهش نشان داد که احساس تنهایی در ارتباط فرد با عوامل اجتماعی و محیطی تغییر می‌کند. به طور خاص، تقویت و حفظ فضا‌های سبز و بهبود پیاده روی در چنین فضا‌هایی می‌تواند به کاهش احساس تنهایی در مناطق با تراکم جمعیت بالا کمک کند.

یافته‌های این پژوهش در نشریه Scientific Reports منتشر شده اند.

تنهایی یک مشکل عمده در حوزه بهداشت عمومی قلمداد می‌شود و پژوهش‌ها نشان می‌دهند که می‌تواند خطر مرگ را در افراد بیش از آلودگی هوا و چاقی افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها