انتقال بیش از 200 بیمار بد حال کرونایی از مرزهای کشور به مراکز درمانی

قوسیان مقدم گفت: اگر به هلال احمر اعلام شود که باید واردات دارو را انجام دهد هر چند این امر سخت هم باشد، باز محقق خواهد شد.

انتقال بیش از 200 بیمار بد حال کرونایی از مرزهای کشور به مراکز درمانی

"محمدحسن قوسیان مقدم"، سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره خبر کمبود دارو گفت: سیستم غذا و دارو کلا این طور است که اگر دارو کم داشته باشند اعلام می‌کنند و بعد از آن همه شرکت‌ها از جمله سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر وارد شوند و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه "اگر به هلال احمر اعلام شود که باید واردات دارو انجام دهد هر چند این امر سخت هم باشد، محقق خواهد شد"، افزود: اولویت ما برای واردات نوع خاصی از دارو، اعلام نیاز است چرا که ما تجارت نمی‌کنیم و هر زمانی که کمبودی در کشور احساس شود و از هلال احمر درخواست کنند وارد میدان می‌شویم.

قوسیان مقدم درباره پرداخت بدهی وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا تصریح کرد: واردات واکسن هزینه‌های مختلف دارد که یکی از آن هزینه خرید است که ما به حساب سینوفارم واریز می‌کردیم و مستقیما ارز را به قیمت از بانک مرکزی دریافت می‌کردیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: هزینه گمرک واکسن، لیبل زدن و... را هلال احمر پرداخت کرده که باید این مبالغ را به ما برگردانند که از این رقم چیزی حدود 820 میلیارد تومان طلب داریم.

وی درباره دریافت بدهی تصریح کرد: در این زمینه چندین بار مکاتبه و در جلسه ستاد کرونا صحبت شده است و رئیس جمهور نیز دستور داده‌اند.

قوسیان مقدم گفت: با توجه به داغ شدن بحث صادرات واکسن‌های ایرانی، قطعا اگر نیاز به کمک هلال احمر باشد، مانند صلیب سرخ چین ما هم به این موضوع ورود پیدا می‌کنیم و مذاکره با جمعیت‌های صلیب سرخ کشورها انجام می‌شود، همچنین تاکنون برای مذاکرات صادرات واکسن از ما در خواستی نشده است.

وی درباره پایش‌های مرزی توسط هلال احمر ادامه داد: وظیفه اصلی پایش‌ها بر عهده وزارت بهداشت است و ما در این زمینه با آن‌ها همکاری می‌کنیم.

قوسیان مقدم تصریح کرد: انجام تست‌های مبادی ورودی و خروجی مرزی از قبل هم با هلال احمر بوده و در حال حاضر هم این کار با همان کیفیت و شدت انجام می‌شود.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: متوجه شدن نوع ویروس در افراد به آزمایشات تخصصی نیاز دارد و نمی‌توان متوجه شد افراد مبتلا به اومیکرون مبتلا هستند یا خیر.

وی تصریح کرد: بیش از 200 بیمار بدحال کرونایی از مبادی ورودی و خروجی زمینی و هوایی شناسایی و برای درمان به بیمارستان ها و مراکز درمانی انتقال یافتند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها