همشهری خبر داد:

واکسیناسیون سیار در جستجوی گروه‌های خاص

به نوشته روزنامه همشهری، تیم‌های سیار شهرداری تهران برای «گروه‌های خاص» که تاکنون واکسن کرونا نزده‌اند اعزام می‌شوند. همشهری گروه‌های خاص را شامل «بی‌شناسنامه‌ها، معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها، مهاجران غیررسمی و زباله‌گردها» ذکر کرده است

واکسیناسیون سیار در جستجوی گروه‌های خاص

همشهری نوشت: تا چندی پیش، واکسیناسیون تنها با ثبت‌نام در سامانه سلامت یا ارائه کارت ملی در مراکز بهداشتی میسر بود اما با فعالیت‌ تیم‌های سیار واکسیناسیون، حالا تزریق واکسن، محدودیتی ندارد.

روزنامه همشهری

با اجرای طرح واکسیناسیون بی‌شناسنامه‌ها، معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها، مهاجران غیررسمی، زباله‌گردها و ... هم واکسن دریافت می‌کنند.

چند روزی است که ون‌های سیار تزریق واکسن محله به محله در مناطق حاشیه‌ای، کلونی‌های آسیب‌دیدگان، محل تجمع معتادان متجاهر و کمپ‌های ترک اعتیاد، روستاهای محروم، مناطق تجمع کارگران ساختمانی و مهاجران غیررسمی، مراکز جمع‌آوری زباله و بازیافت و پارک‌ها، دیده می‌شوند. آنها افرادی که تاکنون به هر دلیلی موفق به تزریق واکسن نشده‌اند را حتی بدون داشتن کدملی، واکسینه می‌کنند.

این اقدام در قالب طرحی است که از ابتدای مهر ماه از سوی شهرداری تهران آغاز شده و همچنان ادامه دارد. پیش از این، سعید شرف دوست، معاون حمایت‌های سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و فرمانده عملیات تزریق واکسن درباره اجرای طرح به همشهری گفته بود:«تیم‌های سیار واکسیناسیون هر روز به مراکز و نقاطی که از پیش تعیین شده اعزام می‌شوند، اولویت آنها واکسیناسیون آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد فاقد مدارک هویتی و خانواده‌های محروم است.» بر اساس اعلام او، این تیم‌ها به طور میانگین روزانه یک هزار و صد واکسن تزریق می‌کنند. از ابتدای مهرماه تا عصر روز پنجشنبه، 25 هزار دوز واکسن از سوی این تیم‌ها تزریق شده است. به تاکید این مسئول در شهرداری تهران، قرار است واکسیناسیون عصرگاهی در مساجد اجرایی ‌شود تا سطح دسترسی به گروه‌های واکسیناتور کاهش پیدا نکند.  شهرداری تهران، 9 منطقه آسیب‌دیده در پایتخت را مشخص کرده است؛ مناطق 5، 6، 20، 15، 12، 14، 2، 16 و 11، به عنوان مقصد مراکز تزریق سیار واکسن در این طرح شهرداری در نظر گرفته شده‌اند. هر چند که به گفته مسئولان این تیم‌های سیار، آنها محدودیتی برای تزریق واکسن ندارند و سایر گروه‌ها را هم پذیرش می‌کنند

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها