در مراکز تخصصی مشاوره حقوقی چه خدماتی ارائه می‌شود؟

همه افراد در طول زندگی ممکن است با مشکلات حقوقی و چالش‌هایی مانند طلاق، تصادف، تقسیم ارث، مهاجرت و غیره مواجه شوند.

در مراکز تخصصی مشاوره حقوقی چه خدماتی ارائه می‌شود؟

در این مواقع باید با افرادی که به قوانین حقوقی تسلط کامل دارند، مشاوره انجام دهند. مردم گمان می‌کنند که مشاوره حقوقی و کمک گرفتن از یک وکیل پایه یک دادگستری به هزینه‌های زیادی نیاز دارد اما در حقیقت وکیل یا مشاور حقوقی کمک می‌کند که از تلف شدن وقت و هزینه‌های اضافی برای حل مشکل حقوقی جلوگیری شود.‌ با توجه به اهمیت این موضوع همواره هنگام بروز مشکلات باید به یکی از موسسات حقوقی معتبر که کارکنان آن از بهترین وکلای پایه یک دادگستری و کارشناسان حقوقی تشکیل شده‌اند، مراجعه کنید. مشاور حقوقی با ارائه اطلاعات کافی تمام تلاش خود را می‌کند که شما قبل از دادخواست و طرح شکایت از همه زوایای قانونی و حقوقی اقدام خود مطلع شوید و نسبت به درستی تصمیم خود اطمینان حاصل کنید. در این مقاله قصد داریم درباره خدمات ارائه شده در مراکز تخصصی مشاوره حقوقی صحبت کنیم.

مشاور حقوقی کیست؟

به وکیل دارای پروانه وکالت که در شرکت‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات حقوقی مشغول ارائه خدمات مشاوره به افراد است، مشاور حقوقی گفته می‌شود. مشاور حقوقی به همه قوانین تسلط دارد و در تمام زمینه‌های حقوقی مختلف به عنوان وکیل کیفری، وکیل خانواده، وکیل ملکی و... به موکل خود کمک می‌کند.

مشاوره حقوقی چیست؟

شاید هر فرد غیر وکیلی دارای اطلاعات حقوقی زیادی باشد، اما فقط یک وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی مسلط به قوانین می‌تواند به موکلان خود مشاوره حقوقی ارائه دهد. به طور کلی اگر کسی دارای پروانه وکالت نباشد و اقدام به مشاوره حقوقی کند، کاری خلاف قانون انجام داده است. مشاوره توافق‌نامه‌ای است که بین وکیل و موکل صورت می‌گیرد و بر اساس این توافق‌نامه یک موضوع خاص که مربوط به مشکل حقوقی موکل است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشاور راهنمایی‌ها و اطلاعات مورد نیاز برای حل مشکل را با موکل در میان می‌گذارد. مشاوره در زمینه‌های حقوقی به دانش، تحصیلات، مهارت و تجربه نیاز دارد و برای شرایط مختلف، قانون مخصوص به همان شرایط را توضیح می‌دهد. مشاور حقوقی یا وکیل پایه یک دادگستری درباره نتیجه نهایی یک پرونده می‌اندیشد و می‌تواند به عنوان نماینده شخصی موکل در دادگاه حضور داشته باشد. هرگز نباید به اطلاعات حقوقی خود که از طریق مطالعه وب‌سایت‌های حقوقی، مشاوره با دوستان و خانواده، خواندن نشریات، شبکه‌های اجتماعی، صدا و سیما یا مطالعه پرسخ و پاسخ‌های آنلاین به دست می‌آورید، اکتفا کنید. زیرا این اطلاعات حقوقی که دارید بسیار عمومی هستند در حالی که در جلساتی که در مراکز مشاوره حقوقی برگزار می‌شود، وکیل به قوانین و راهکارهای حل یک موضوع و مشکل خاص می‌پرداند.

مشاوره حقوقی چه مزایایی دارد؟

  • کاهش فشار و استرس

اغلب افراد در زمان مواجه شدن با مشکلات حقوقی مختلف آرامش خود را از دست می‌دهند و دچار استرس می‌شوند. با مراجعه به یک وکیل و گرفتن مشاوره حقوقی از او میزان فشار و استرس ناشی از مشکلات به طور چشمگیری کاهش می‌یابد و با آرامش بیشتری می‌توان به راهکارهای ارائه شده توسط وکیل عمل کرد.

  • پیشگیری از ضررهای مالی

بهره‌مندی از صحبت‌ها و نظرات مشاور حقوقی قبل از بستن قرارداد یا خرید و فروش باعث می‌شود که از ضررهای مالی احتمالی پیشگیری شود. وکیل با تعیین حدود خسارت و وجه التزام در صورت عدم رعایت مسائل قانونی و حقوقی کمک می‌کند که موکل حق خود را مطالبه کند و با اقدامات زودهنگام از تحمیل ضرر پیشگیری کند.

  • کم شدن طرح دعاوی در مراجع قضایی

گرفتن مشاوره حقوقی به موقع باعث کاهش طرح دعاوی در مراجع قضایی می‌شود. با این اتفاق تعداد پرونده‌های قضایی کم شده و رسیدگی به آن‌ها با سرعت و دقت زیادی انجام می‌شود‌. در بسیاری از مواقع افراد بدون مشورت با مشاور حقوقی اقدام به طرح دعوا و شکایت می‌کنند و به این امید هستند که دادگاه رای را به نفع آن‌ها صادر خواهد کرد. در حالی که اگر مشاوره حقوقی انجام می‌دادند وکیل با پیش بینی نتیجه آن‌ها را از شکایت منصرف می‌کرد و وقت آن‌ها تلف نمی‌شد.

  • جلوگیری از دخالت افراد غیرمتخصص و سودجو

اگر استفاده از مشاور حقوقی در جامعه باب شود و مردم برای گرفتن مشاوره به وکلای متخصص و با تجربه مراجعه کنند، از دخالت افراد غیرمتخصص و سودجو در این عرصه جلوگیری خواهد شد. وقتی افراد با مشکلات حقوقی درگیر هستند، راحت‌تر فریب وعده‌های افراد فرصت طلب را می‌خورند‌.

b

آشنایی با مهمترین حوزه‌های مشاوره حقوقی

  • حوزه حقوق تجاری یکی از مهمترین حوزه‌های مشاوره در مؤسسات حقوقی است که تمام موارد مربوط به فعالیت‌های تجاری مانند افتتاح شعب، شرکت‌ها و ارتباط آن‌ها با مشاغل مختلف را شامل می‌شود. در بیشتر شرکت‌ها یک وکیل شخصی رسیدگی به امور حقوقی تجاری را بر عهده دارد.
  • حوزه حقوق خانواده به تمام مشکلات خانوادگی مانند طلاق، ازدواج، مهریه، طلاق توافقی، حضانت فرزند، تقسیم املاک و انحصار وراثت را شامل می‌شود. حضور وکیل خانواده در مؤسسات حقوقی باعث می‌شود افراد در هنگام طلاق توافقی و سایر مشکلات مربوط به حوزه خانواده با وکیل خانواده جلسه مشاوره داشته باشند و با مسیر و روند تامین حقوق و خواسته‌های خود به طور کامل آشنا شوند.
  • حوزه حقوق کیفری شامل تمام پرونده‌های مربوط به جرم‌ها و جنایات مختلف می‌شود. افرادی که به قتل یا سرقت متهم شده‌اند، با انجام مشاوره حقوقی با یک وکیل کیفری می‌توانند از حق خود دفاع کنند. همه افرادی که در موقعیت جرائم کیفری قرار گرفته‌اند، باید از مشاوره‌های یک وکیل کیفری باتجربه و ماهر استفاده کنند.
  • یکی از مهمترین حوزه‌های حقوقی به دعاوی ملکی اختصاص دارد. به وکیلی که تخصص کافی در این زمینه دارد و در پرونده‌های مربوط به املاک تجربه کافی دارد، وکیل ملکی می‌گویند. وکیل ملکی به همه قوانین و آئین‌نامه‌های مربوط به املاک اشراف دارد و با سنجیدن تمام جوانب دعوا از موکل خود دفاع می‌کند.
  • دعاوی مربوط به قصور پزشکی، تقلب بیمه، خریدهای غیر قانونی و غیره به حوزه بهداشت و درمان ارتباط دارد. مشاوره با یک وکیل پایه یک دادگستری در این حوزه گسترده کمک زیادی به شما خواهد کرد‌.
  • حوزه مهاجرت یکی دیگر از حوزه‌هایی است که در آن مشاوره با وکیل از اهمیت زیادی برخوردار است. افراد برای گرفتن تابعیت، درخواست ویزا، اشتغال، اخذ کارت شهروندی و غیره به مشاوره‌ها و راهنمایی‌های یک وکیل زبده و کاربلد مسلط به قوانین مهاجرت نیاز دارند.

البته توجه داشته باشید یک وکیل با داشتن دانش و تجربه کافی می‌تواند در همه زمینه‌های حقوقی به موکلان مشاوره حقوقی ارائه دهد و آن‌ها را در جریان تمام جوانب پرونده و نتایج آن قرار دارد.

c

معرفی مؤسسه حقوقی تهران مدافع

 

مؤسسه حقوقی تهران مدافع یکی از بهترین مراکز تخصصی ارائه دهنده خدمات حقوقی در ایران با آدرس اینترنتی https://tehranmodafe.com است که با 25 سال سابقه فعالیت و استفاده از باتجربه‌ترین وکلای پایه یک دادگستری، به مشتریان خود مشاوره حقوقی رایگان،‌ مشاوره آنلاین، مشاوره تلفنی و ‌مشاوره حضوری ارائه می‌دهد. در این مجموعه گروهی از وکلای پایه یک در حوزه‌های مختلف، کار تخصصی خود را انجام می‌دهند.‌ وکیل پس از بررسی هر پرونده به طور جداگانه مناسب‌ترین روش پیگیری پرونده را به موکل خود ارائه می‌دهد و تا پایان پرونده او را همراهی می‌کند. با مراجعه به موسسه حقوقی تهران مدافع می‌توانید با بهترین وکیل خانواده، وکیل ملکی، وکیل کیفری و وکیل امور ثبتی مشاوره رایگان داشته باشید و نتیجه موفقیت‌آمیزی را در دادگاه به دست آورید. مشاوران تهران مدافع دارای تفکر انتقادی، مهارت‌های شنیداری و نوشتاری بالایی هستند و در حل مسائل مختلف حقوقی توانمندی زیادی دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها