زمان دقیق بازگشایی مدارس رسما اعلام شد + فیلم

در این فیلم توضیحات وزیر آموزش و پرورش پیرامون بازگشایی مدارس زیر ۵۰ نفر و پایه اول و دوم از اول بهمن را مشاهده می‌کنید.

زمان دقیق بازگشایی مدارس رسما اعلام شد + فیلم

در این فیلم توضیحات وزیر آموزش و پرورش پیرامون بازگشایی مدارس زیر ۵۰ نفر و پایه اول و دوم از اول بهمن را مشاهده می‌کنید. 

 

محسن حاجی میرزایی در این باره اظهار کرد: روز گذشته در ستاد کرونا سه تصمیم مهم در ارتباط با آموزش و پرورش اتخاذ شد.

 

بیشتر بخوانید : 

نحوه بازگشایی مدارس در تهران و شهرستان ها اعلام شد


 

مدارس مناطق قرمز مستثنی شدند 

وی افزود: تصمیم اول این بود که کادر اداری و اجرایی مدارس در تمام مدارس کشور به استثنای شهرهای قرمز، از ابتدای بهمن ماه در مدرسه حضور فیزیکی داشته باشند زیرا حلقه اتصال ما با خانواده ها و معلمان هستند و باید برای کنترل اوضاع و مدیریت شرایط در مدرسه حضور داشته باشند.

 

1399022710572573020412674

 

آموزش اول و دوم ابتدایی های مناطق زرد و آبی حضوری می شود 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پایه‌های اول و دوم ابتدایی که عملا امکان آموزش از طریق فضای مجازی برای آن‌ها به نحو مناسبی وجود ندارد و نیاز است کلاسهای آنها به صورت حضوری برگزار شود گفت: تصمیم دوم این بود که در شهرهای زرد و آبی کلیه کلاس‌های ابتدایی در پایه‌های اول و دوم باز شود و در مدارسی که تعداد دانش آموزان کلاس بیش از ۱۰ نفر است، حضور دانش آموزان با مدیریت شورای مدرسه، در تمام طول هفته توزیع می شود تا همه بتوانند از آموزش حضوری بهره‌مند شوند زیرا اول و دوم پایه آموزش است.

 

دانش آموزان مدارس زیر ۵۰ دانش آموز در کلاسهای درس حاضر می شوند 

حاجی میرزایی ادامه داد: تصمیم سوم اینکه در مدارسی که کمتر از ۵۰ دانش آموزان دارد، کلاس‌ها در تمام مقاطع و پایه‌های تحصیلی از اول بهمن به صورت حضوری برگزار خواهد شد چرا که تعداد دانش آموزان کمتر از ۵۰ نفر است، امکان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی میسر است. کلاس‌ها حداکثر با تعداد ۱۰ نفر شروع می‌شود و مدارس مجاز نیستند دانش آموزان را با تعداد بیشتر در کلاس درس حاضر کنند.

 

1399010113174761519954504

فرصت یک هفته ای مدیران برای برنامه ریزی جهت حضور دانش آموزان در مدارس 

وی با بیان اینکه از امروز تا اول بهمن ماه، مدارس در سراسر کشور فرصت دارند که برنامه ریزی لازم را انجام دهند و مشخص کنند که کدام دانش آموزان در چه روزهایی باید در مدرسه حضور پیدا کنند گفت: کلاس‌های عملی هنرستانی‌ها نیز در مناطق آبی و زرد از یکم بهمن حضوری تشکیل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه ای با رسانه ملی افزود: تقریبا در اکثر کشورها سیاست‌های بازگشایی مدارس مورد بازنگری قرار گرفته اند زیرا دور بودن دانش آموزان با تبعات دراز مدت و نگران کننده‌ای همراه است. ضمن اینکه مجموعه مطالعات دنیا نشان می‌دهد که حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت شیوه نامه‌ها در شیوع ویروس تاثیری نداشته است بنابراین امیدوار هستیم با مراقبتی که به عمل خواهد آمد مراقب سلامت آنها باشیم و هم از این فرصت برای یادگیری انها استفاده شود.

 

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گفت: گزارشی که وزارت بهداشت از آخرین وضعیت کرونا در کشور ارائه کرد نشان دهنده وضعیت ناپایدار در شمال کشور است که به نظر می‌رسد تیم‌های اضطراری که قبلاً گفته‌شده باید با قوت و سرعت بیشتری عمل کنند وگرنه ممکن است کرونا به کل کشور سرایت پیدا کند.

وی در مورد برنامه واکسیناسیون نیز گفت: در مورد پلتفرم‌هایی که وجود دارد، چه تولیدات خارجی و چه تولیدات داخلی و چه تولید مشترک و اینکه به چه نحوی برای گروه‌های اجتماعی واکسیناسیون انجام شود پیشنهادم این است که با توجه به کمبود تعداد واکسن، آن‌هایی که سابقه بیماری کرونا دارند و سطح ایمنی مناسب دارند، باید در اولویت بعدی قرار بگیرند و در اولویت اول باید به آن افراد پرخطری که بیماری را نگرفتند، واکسن بزنیم تا به ‌اندازه افرادی که این بیماری را گرفته‌اند سطح ایمنی آنها نیز افزایش پیدا کند و بعد کل جمعیت را واکسیناسیون کنیم.

 

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد طول مدت تولید واکسن، اظهار داشت: مسئله مهم این است که با این حجم تولید واکسنی که پیش‌بینی می‌کنند، ممکن است ۱۵ ماه طول بکشد که دوره طولانی است و باید این روند تسریع داده شود و به افزایش حجم تولید داخل کمک کنیم تا در یک دوره دوسه‌ماهه و حداکثر چهارپنج‌ماهه این حجم از واکسن تولید و تزریق شود.

 

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه باید بیش از پیش به تولید واکسن ایرانی کرونا توجه شود، اظهار داشت: همه دستگاه های تحقیقاتی و اجرایی کشور باید همه امکانات خود را بسیج کنند تا بتوانیم در روند تولید اولیه و تولید انبوه واکسن کرونا شتاب بدهیم؛ ما هم در مجلس به عنوان نهاد نظارتی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 
3546056
 

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز اظهار داشت: در این جلسه قرار شد در مناطق آبی که مناطق کم‌خطر است، مدارس با جمعیت کم شروع به فعالیت کنند و در مناطق زرد و آبی، پایه اول و دوم ابتدایی و همچنین دروس کارگاهی و عملی شروع به کار کنند، اتفاق خوبی است و امیدوارم پروتکل‌ها رعایت شود و باعث خیزش دوباره بیماری کرونا و موارد انگلیسی و اروپایی در کشور نباشیم تا دوباره ما را به آن فاز نامناسب نبرد.

 

نایب‌ رئیس اول مجلس با اشاره به گله‌مند بودن وزارت بهداشت از تجمعات و عدم رعایت پروتکل‌ها توسط برخی از مسئولین گفت: توجه داشته باشیم که رعایت قانون در همه امور و دستوراتی که مقام معظم رهبری می‌دهند باید باشد وگرنه نمی‌توان گفت که فقط در حوزه بهداشت قانون‌مدار باشیم و در سایر موارد قانون‌مدار نباشیم.

 

قاضی زاده هاشمی افزود: عالی‌ترین کسی که باید قانون را رعایت کند و مجری قانون اساسی است، رئیس‌جمهور است. رئیس‌جمهور و دولت باید در رأس پاسداری از قانون باشند که بعد سایرین هم در امور پاسداری کنند.

 

وی تاکید کرد: وقتی‌که در موارد مختلفی که دستورات صریح قانونی هست مقاومت می‌بینیم و بخش‌نامه‌ها طوری تنظیم می‌شود که خلاف قانون است یا اجرا نمی‌شود و یا جاهایی که دستورات مقام معظم رهبری اجرا نمی‌شود، ما نمی‌توانیم بگوییم فقط دستورات مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و کرونا مقدس است و اجرا کنیم و در سایر حوزه‌ها مانند اقتصاد و سیاست خارجی اجرا نمی‌کنیم. این را کسی از ما نمی‌پذیرد. 

 

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: وقتی مقام عالی دولت رفتارش این‌گونه باشد، نمی‌شود از دیگران رعایت قانون را توقع داشت. این نحو رفتار، رفتار نادرستی است، یعنی استفاده موردی از قانون و در جایی که ما صلاح می‌دانیم، باعث میشود که دیگران هم زیر بار نمی‌روند و بعد نتیجه کلی‌اش این می‌شود که هیچ‌کس هیچ قانونی را رعایت نمی کند.

 

تهران و البرز در وضعیت زرد کرونا

لازم به ذکر است که امروز معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرده بود: استان‌های تهران و البرز پس از هفته‌ها به وضعیت زرد تبدیل شده است. البته مردم همچنان باید رعایت کنند.

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها