در گفتگوی نمکی با مسئولین عراقی تاکید شد

برگزاری پیاده روی اربعین

در گفت وگوی وزرای بهداشت جمهوری اسلامی ایران و عراق بر ضرورت برگزاری مراسم اربعین امسال از راه دور و تقویت همکاری ها برای پایان دادن به بیماری کووید۱۹ تاکید شد.

برگزاری پیاده روی اربعین

کتر سعید نمکی در گفت وگو با دکتر حسن التمیمی - وزیر بهداشت عراق - گفت: امیدواریم که دوستان ما در کشور عراق توانسته باشند مدیریت خوبی بر بیماری کووید۱۹ اعمال کرده باشند. شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت ابوالفضل(ع) و یاران باوفایش را به مردم عراق تسلیت می گویم.

نمکی افزود: خوشحالم که وزیر بهداشت عراق، آگاهی کاملی در خصوص احتمال شیوع بیماری کووید۱۹ و ضرورت رعایت پروتکل ها و کاهش مخاطرات را دارد. پیشنهاد مترقی و دلسوزانه دکتر حسن التمیمی - وزیر بهداشت عراق - در خصوص زیارت از راه دور اربعین حسینی در سال جاری برای مردم دو کشور ایران و عراق را ستایش می کنم.

وزیر بهداشت عراق تصریح کرد: یکی از موارد مهم گفت وگوی میان ما برنامه ریزی برای آگاهی بخشی به مردم ایران و عراق جهت زیارت از راه دور اربعین حسینی است. همه مردم استان های عراق آماده هستند که به کربلا بیایند و در حال حاضر با تمام توان در تلاش هستیم تا با شهروندان عراقی در ارتباط باشیم و از خدا می خواهیم این بیماری و همه گیری از کشورهای ما و کل جهان برچیده شود.

التمیمی یادآورشد: در مورد مقابله با کرونا و افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ مشکلات جدی در عراق داریم. به رسانه ها در عراق، ضرورت آگاهی بخشی به شهروندان در مورد خطرات کووید۱۹ و لزوم زیارت از راه دور کربلا را اعلام کرده ایم. کاملا عشق حسینی و عشق زیارت عتبات عالیات را درک می کنیم و از خداوند می خواهیم که این بیماری به سرعت پایان بیابد تا در سال بعد به حالت طبیعی برگردیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها