مستقل آنلاین به بررسی دلایل کاهش عمر زندگی‌های مشترک می‌پردازد

پایان تلخ زندگی‌های مشترک با الگوبرداری‌های نامناسب

بر اساس مطالعات صورت گرفته طی سالهای اخیر شاهد کاهش چشمگیر عمر زندگی‌های مشترک هستیم. به گونه‌ای که عمر متوسط زندگی های مشترک را می توان چهار الی پنج سال تخمین زد که این خود می‌تواند نشان از سست شدن بنیان خانواده و همچنین شکستن قبح طلاق در میان افراد جامعه باشد.

پایان تلخ زندگی‌های مشترک با الگوبرداری‌های نامناسب

مستقل آنلاین سرویس اجتماعی/ الهام صمدزاده

 

بنا به اظهار نظر روانشناسان انتخاب های اشتباه در ازدواج خود یکی از مهمترین دلایل پایین آمدن عمر زندگی های مشترک است، چرا که امروزه در بیشتر موارد جوانان، خود شریک زندگی را انتخاب می کنند که البته متاسفانه بسیاری از این انتخاب ها هیجانی و بدون شناخت صورت می گیرد که این موضوع می‌تواند نقش بسزایی در افزایش آمار طلاق داشته باشد.

چشم و هم چشمی عاملی برای کاهش عمر زندگی های مشترک

متاسفانه یکی از مهمترین دلایل کاهش عمر مفید زندگی‌های مشترک را می‌توان چشم و هم چشمی یا الگوبرداری های نامناسب عنوان کرد، چرا که امروزه به واسطه استفاده بیش از اندازه از شبکه‌های اجتماعی و انتشار فیلم ها و عکس های زندگی های خصوصی شاهد افزایش چشم و هم چشمی در میان افراد جامعه و به خصوص های جوانان هستیم که این مساله می‌تواند نقش بسزایی در بالا رفتن آمار طلاق داشته باشد. به عنوان مثال بسیاری از جوانان تمایل دارند که مراسم عروسی خود را بسیار باشکوه و تجملاتی برگزار کنند که این موضوع با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه برای بسیاری از افراد میسر نخواهد بود. بنابراین خود به معضلی حل نشدنی در زندگی افراد تبدیل می‌شود. به گونه‌ای که در پاره‌ای از موارد عدم برگزاری مراسم مجلل عروسی خود سنگ‌بنای گرایش افراد به طلاق است. از این رو کارشناسان معتقد هستند که نبود فرهنگ سازی های مناسب و همچنین ارائه آموزش های لازم خود یکی از خلاهای موجود در جامعه امروز است. چرا که متاسفانه بسیاری از جوانان تنها برای خودنمایی تمایل به برگزاری مراسم عروسی پر هزینه دارند. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که در برخی از اوقات این مراسم به نسبت لاکچری تنها با قرض و یا دریافت وام برگزار می شود به گونه ای که عروس و داماد یا خانواده های آنها برای تامین این هزینه ها مجبور به پرداخت اقساط طولانی مدت هستند که این موضوع نیز می‌تواند در سلامت زندگی مشترک موثر واقع شود.

برگزاری مراسم لاکچری جشن طلاق

یکی دیگر از دلایلی که به صورت غیر مستقیم می‌تواند عاملی برای کاهش عمر زندگی های مشترک باشد برگزاری مراسم لاکچری جشن طلاق است. مراسمی که شاید تا چند سال گذشته نه تنها در جامعه ما به چشم نمی خورد بلکه حتی عنوان کردن آن نیز با اما و اگرهای بسیار همراه بود چرا که همواره قبحی برای طلاق در جامعه وجود داشت هرچند باید متذکر شد که منظور از شکستن قبح طلاق زندگی های اجباری نیست چرا که متاسفانه بسیاری از افراد تنها به دلیل ترس از لیبل زنی از سوی مردم جامعه از پایان زندگی مشترک خود طفره می‌رفتند که این موضوع تبعات منفی گسترده را هم برای اعضای خانواده و هم برای مردم جامعه به دنبال داشت هرچند هنوز هم شاهد این نوع زندگی ها هستیم.

در پایان باید خاطر نشان کرد که نبود آموزش‌های مناسب قبل از ازدواج خود در زمره مهمترین دلایل کاهش عمر زندگی‌های مشترک قرار دارد چرا که امروزه جوانان بدون هیچ اطلاعی از زندگی مشترک و نحوه برخورد با مشکلات آن با یکدیگر آشنا می شوند و به سرعت ازدواج می کنند. از این رو طبق تحقیقات به عمل آمده نبود شناخت و آگاهی کافی نقش موثری در افزایش آمار طلاق برجای می گذارد بنابراین برای خاتمه دادن به این معضل شوم باید آموزش های قبل از ازدواج را جدی گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها