بهترین نوع نمک کدام است؟

انواع مختلفی از نمک وجود دارد که هرکدام از جای خاصی تهیه شده و ویژگی خاصی دارد، اما نمک طبیعی از بهترین چاشنی ها برای متعادل کردن طعم غذای شما است

بهترین نوع نمک کدام است؟

انواع مختلفی از نمک وجود دارد که هرکدام از جای خاصی تهیه شده و ویژگی خاصی دارد. همیشه برای بانوان سوال پیش می آید که کدام نوع نمک را استفاده کنیم؟

 

بالاخره کدام نوع نمک را استفاده کنیم؟!

نمک از عناصر پرکاربرد در آشپزخانه ها می باشد که متاسفانه در بعضی مواقع بیش از حد مصرف می شود و خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد. سوال همیشگی آشپزها و یا بانوان این است که بالاخره کدام نوع نمک را استفاده کنیم؟! برای پاسخ به این سوال که کدام نوع نمک استفاده کنیم ابتدا نمک ها را معرفی می کنیم و سپس به شما قدرت انتخاب بهترین نمک را برای مصرف می دهیم.

 

انواع نمک های موجود

1. نمک طبیعی :

این متدوال ترین نوع نمک است که سدیم کلرید از عناصر اصلی آن می باشد و عمدتا از یک فرآیند شیمیایی در سطح صنعتی، استخراج می شود. هنگامی که ساخته می شود، معمولا دیگر مواد معدنی، مانند: ید و فلوئور و همچنین دیگر مواد افزودنی و نگهدارنده ها به آن اضافه می شوند، این نمک از بهترین چاشنی ها برای متعادل کردن طعم غذای شما است.

 

2. نمک دریایی خام :

این نمک از طریق فرآیندهای طبیعی مانند: تبخیر نمک آب بدست می آید، این ترکیب از کلرید، سدیم، ید و فلوئور و دیگر مواد افزودنی تشکیل می شود و کلرید و سدیم از ترکیب اصلی آن هستند و رنگ متمایل به خاکستری دارند. به غذاها طعمی قوی تر از نمک معمولی و طبیعی می دهند، این نوع نمک بسیار سالم تر و گران تر از نمک های طبیعی هستند.

 

3. نمک معدنی :

این نوع نمک از لایه های بالایی معادن نمک دریا بدست می آید که برای جمع آوری آن از اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه از تکنیک های سنتی و استثنایی استفاده می کنند و به دلیل طعم خاصی که دارد در دستورالعمل غذاهای لذیذ استفاده می شود. این یک فرضیه اشتباه است، که مصرف آن باعث جذب و حفظ آب نخواهد شد اگر شما با نمک های دیگر مقایسه کنید، متوجه می شوید که میزان سدیم آن 15% و سدیم کلرید آن 92/9% کمتر است و در مقایسه با طعم و مزه، نسبت ضعیف تری دارد زیرا به راحتی در دهان شما حل می شود.

 

4. نمک هیمالیا :

عمده ی این نوع نمک، در پاکستان و آمریکای لاتین می باشد، نه در کوههای هیمالیا، این نوع برای خیلی سال پیش است و سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی می باشد. نمک هیمالیا از انواع کمیاب نمک ها هستند که برای عملکردهای بدن بسیار عالی است. یکی دیگر از دلایلی که باعث محبوب شدن این نمک شده است، رنگ صورتی و خاص آن می باشد.

 

نمک مناسب برای مصرف انسان ها

برای انتخاب سالم ترین، مغذی ترین و خالص ترین آن، توصیه های زیر می تواند روند انتخاب ها را بهتر کنند:

 

هر نوع آن که سدیم کلرید بعنوان عنصر اصلی آن است، نباید به مقدار زیادی مصرف شود، در واقع خوردن نمک اضافی لازم نیست، زیرا شما می توانید این سدیم کلرید را از غذاهای مختلفی بدست بیاورید. آنها برای طعم دادن به غذای شما استفاده می شوند و متاسفانه برای سلامتی مضر هستند. نمک های مضر به طور مستقیم از طبیعت، به روش های مختلف به دست می آیند بعنوان مثال نمک های سنگی و معدنی.

 

استراتژی های بازاریابی، باعث می شود که قیمت های نمک طبیعی بیشتر شود بدیهی است که منافع اقتصادی جهان طبیعی، آنرا اداره می کند به همین دلیل دانستن اینکه یک محصول طبیعی ارزش قیمتش را دارد یا بخاطر طرح بازاریابی است، سخت می باشد در نتیجه، مشکل نمک نیست، بلکه چگونگی و مقدار مصرف آن می باشد. مصرف بیش از حد نمک خطرناک است و باعث ایجاد بیماری های قلبی، عروقی، نارسایی کلیه، پوکی استخوان و ... می شود.

 

به یاد داشته باشید که ادویه جات و گیاهان معطر می توانند جایگزین مناسبی برای نمک ها باشند پس حتما این کار را بکنید.

 

منبع : alodoctor.com

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها