استادان معتبر و کوشا را اخراج می‌کنید تا مجری تلویزیون و مداح جای آنها را بگیرند؟

عامل اکثر اخراج استادان سیاسی بود.

استادان معتبر و کوشا را اخراج می‌کنید تا مجری تلویزیون و مداح جای آنها را بگیرند؟

روزنامه هم میهن نوشت:

قاطبه استادان اخراجی به علل سیاسی اخراج شده‌اند و اگر در این میان اخراجی هم به علل اخلاقی باشد، برای این است که اخراج‌‌های سیاسی را لوث کنند. به‌علاوه، شهامت اخلاقی موجب می‌شود که به جای طرح یک یا دو مورد احتمالی اخراج اخلاقی را طرح نکنید و صریحاً اخراج‌های سیاسی را توضیح دهید. نه اینکه آنها را مسکوت گذشته و به یک یا چند مورد احتمالی اخراج اخلاقی اشاره شود. شاید بگویید که فلانی که به علت اخلاقی اخراج شده، مدعی سیاسی بودن اخراجش است. خُب، حکم را به خودش بدهید و اعلام کنید و اگر خواست منتشر کند. همین که به‌جای بیان واقعیت به نکته‌ای انحرافی پرداخته می‌شود، نشان‌دهنده نادرست بودن فرآیند اخراج‌ها است.

مشکل اصلی اخراج‌های استادان نه اخلاقی است و نه حتی سیاسی، بلکه مشکل اصلی در علوم انسانی، علمی است. به‌عبارت دیگر هجومی گسترده علیه علم به‌ویژه علوم انسانی در دانشگاه‌ها را شاهدیم که با حذف استادان معتبر و کوشا آغاز و با جذب و جایگزین کردن افرادی فاقدصلاحیت علمی تکمیل می‌شود. تعداد زیادی از چنین افرادی را در حال آماده‌سازی جهت حضور در دانشگاه‌ها هستند.

سیاست حذف استادان از دانشگاه‌ها نتیجه مورد نظر را برای سیاستگذاران نخواهد داشت،‌ هرچند برای جامعه زیان‌بار است. استاد مزبور را می‌توان از اسب دانشگاه پیاده کرد ولی آنان را از اصل علم نمی‌توان بیرون نمود. ازاین‌رو، همچنان به ایفای نقش سازنده خود می‌پردازند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها