بوی گند جدایی‌طلبی

ای کاش صدا و سیما آنقدر شهامت در وجودش بود که عادل را برگرداند و از او بخواهد تا نظرسنجی‌اش را تکرار نماید تا بگوید از نظر طرفدار در این آب و خاک پرسپولیس در جایگاه نخست است و بعد از آن استقلال و سوم تراکتور است آنهم در اختلافی بسیار زیاد و حالا مگر می‌شود تیم پنجم جهان در ایران سوم باشد!

بوی گند جدایی‌طلبی

علی‌محمد نظری

بازی استقلال و تراکتور را دیدم و بسیار بر گزارشگر این فوتبال زیبا تاسف خوردم. گزارشگری که تیم تراکتور را پنجمین تیم پرطرفدار جهان معرفی نمود!! براساس کدام آمار؟ ای کاش صدا و سیما آنقدر شهامت در وجودش بود که عادل را برگرداند و از او بخواهد تا نظرسنجی‌اش را تکرار نماید تا بگوید از نظر طرفدار در این آب و خاک پرسپولیس در جایگاه نخست است و بعد از آن استقلال و سوم تراکتور است آنهم در اختلافی بسیار زیاد و حالا مگر می شود تیم پنجم جهان در ایران سوم باشد!

البته گزارشگر این بازی یک جوری مرزبندی ترک و فارس را در حین گزارش مشخص کرد که تیم تراکتور براساس نمره ماشین‌ها از همدان و قزوین و زنجان الی تبریز و اورمیه و اردبیل طرفدار دارد و آن‌ها در ورزشگاه حضور دارند. این را بگذارید کنار سخن آن نماینده ترکیه‌ای که از تشکیل کشور آذربایجان جنوبی در نطقی به ظاهر انتقادی و اعلام خطر و در باطن کوبیدن بر طبل جدایی‌طلبی!! و اتفاقاً نام شهرهایی که آن نماینده ترکیه‌ای مطرح می‌کند از همدان هم نام می‌برد و منطبق بر سخنان گزارشگر!! بله ترک‌ها در ایران زیادند و شاید یک‌چهارم جمعیت کشور را تشکیل دهند، اما باز ابرمردی مثل علی دایی می‌خواهد که گلو پاره کند و بگوید که آذربایجان جزء ایران است. جزء لاینفک! یعنی جدا نشدنی. یعنی ایران سرزمینی است که از اقوام ترک و لر و کرد و بلوچ و عرب و شیعه و سنی تشکیل شده و همه آن‌ها قبل از این‌که در قوم خویش باشند در زیر بیرق کشوری بنام ایران قرار دارند. آوردن پرچم چکوسلواکی یا یوگسلاوی!! فقط دمیدن در بوق پرنفرت جدایی طلبی است.

دادن شعار مرگ بر کرد زشترین شعاری است که در ورزشگاه سرداده شده است. کرد‌های مظلوم که مورد هجوم اردوغان قرارگرفته‌اند بیشتر به همدردی نیاز دارند تا به توهین و شعاری این‌گونه خارج از انصاف و عدالت. آذربایجان و تبریز مهد ایستادگی در مقابل استبداد بوده و مردانش جان دادند ولی خاک ندادند، آنجا برای ایران هم سردار و سالار ملی و هم باکری‌اش هماره افتخار آفریدند. این تعداد معدود که شعار زشت جدایی طلبی سرمی‌دهند باید بدانند سرنا را از سرگشادش به دهان گرفته‌اند. آذربایجان از ایران است که گویند زردتشت و بابک از آذربایجان بوده، شیخ بزرگ اشراق و شمس‌الحق تبریزی از آذربایجان بوده و ستار خان و باقرخان از آذربایجان بوده و حتی آخرین نخست وزیر نیز از آذربایجان است و همه می‌دانند که آذربایجان جزء لاینفک ایران است. پس به هوش باشیم و این عده معدود را به هدایت فرابخوانیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها