آیا نظام آمادگی رای آوردن پزشکیان را دارد؟

اگر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخورد، بطور گاز انبری رئیس جمهور اصلاح‌طلب را درگیر مجلس انقلابی می‌کند و فرصت کار کردن را از او‌ خواهد گرفت/ امکان رای آوردن ترامپ وجود دارد و مدیریت کلان پیشدستی کرده که تا زبان دولت اصلاح‌طلب که بیشتر و بهتر از بقیه اهل گفتگو و دیپلمات هستند با آن‌ها روبرو شود تا زبان خشونت یا غیر دیپلماتیک‌ نظیر جلیلی و حتی قالیباف

آیا نظام آمادگی رای آوردن پزشکیان را دارد؟

تا زمانی که شیوه دو جناحی بر کشور حاکم بود فسادها کمتر بود و از طرف دیگر شور انتخابات بهتر و بیشتر بود

 

عباس نصر/ نویسنده و پژوهشگر

چرا تایید صلاحیت پزشکیان پدیده شد؟ چون گاهی روی مسائل کمتر فکر می‌شود، می‌توان پرسش‌های زیر را مطرح کرد و جواب را یافت. 

الف - پرسش‌های جناحی 

۱. چرا نمی‌شود باور کرد که مسئولان نظام فهمیده‌اند که تک جناحی به ضرر نظام و شخص رهبر گردیده است؟

۲. چرا نمی‌شود باور کرد که مسئولان نظام فهمیدند جناح راست نیروی کار آمد ندارند یا کم دارند و ادعای زیادتر از توان خود دارند ؟

۳. چرا نمی‌شود باور کرد که مسئولان متوجه شده‌اند حاکمیت نظامی در پست‌های سیاسی بخصوص در وزارت کشور جواب درستی نمی‌دهد؟

۴. چرا نمی‌شود باور کرد مسئولان متوجه شدند که تا زمانی که شیوه دو جناحی بر کشور حاکم بود فسادها کمتر بود و از طرف دیگر شور انتخابات بهتر و بیشتر بود؟

 

ب - سوال‌های ملی 

 

۵. چرا نباید باور کرد که مسئولان فهمیدند تک جناحی موجب ریزش زیاد از نظام در سطح ملی شده است؟

۶. چرا نباید باور کرد که مسئولان متوجه شدند جناح راست با ملت متصلبانه برخورد می‌کند و دافعه آن‌ها بیش از جاذبه آن‌هاست؟ یعنی ظرفیت تحمل انسانیت بجای مذهب و دین در اصلاح‌طلبان بیش از تندروهاست و بهتر به درد مدیریت ملی می‌خورند.

۷. چرا نباید باور کرد که مسئولان در انتخابات اخیر متوجه شدند که ملت از وضع موجود و مدیریت آن ناراضی بوده است که به‌پای صندوق رای نیامدند؟  

 

ب - سوالات منطقه‌ای و بین‌المللی

 

۸. چرا نباید باور کرد که پان ترکیسم فعال است و مدیریت کلان نظام باید جهت‌گیری بیرونی را به یک فرصت درونی تبدیل کند؟ 

۹. چرا نباید باور کرد که امکان رای آوردن ترامپ وجود دارد و مدیریت کلان پیشدستی کرده که تا زبان دولت اصلاح‌طلب که بیشتر و بهتر از بقیه اهل گفتگو و دیپلمات هستند با آن‌ها روبرو شود تا زبان خشونت یا غیر دیپلماتیک‌ نظیر جلیلی و حتی قالیباف؟

۱۰. چرا نباید بپذیریم که مسئولان ارزیابی کرده‌اند که دولت‌های اصلاحات و نیمه اصلاحات در عرصه ملی و نیز بین المللی موفق‌تر بوده‌اند و حتی مشکلات قبلی‌های خود را جمع‌وجور می‌کرده‌اند و البته فحش و ناسزا بیشتر شنیده اما صبورتر و پاکدست‌ترند؟

۱۱. آیا نمی‌شود باور کرد که اگر شور و نشاط انتخاباتی بالایی بین دو جناح بروز کند و اکثریت ملت پای صندوق بیایند، جایگاه ایران و مدیریت آن در جهان ارتقا پیدا می‌کند؟ آیا مسئولان نظام این مطلب را که هم اکنون نیاز است نمی‌دانند؟

۱۲. و بالاخره آیا تساهل مذهبی که نیاز امروز مدیریت داخلی کشور است از کدام جناح بیشتر ساخته است؟ 

با این فرضیه‌ها می‌توان باور کرد که نظام آمادگی رای آوردن پزشکیان را بخوبی دارد. 

ولی احتمالا آمادگی این را نیز دارد و اصلاح طلبان هم باید داشته باشند، که نظیر دوران آقای خاتمی از طرف جناح مقابل هر ۹ روز یک بحران ایجاد کنند. این هم می‌شود بهای روی کار آمدن مجدد اصلاح‌طلبان که باید پیه آن را به پیکر مدیریت خود بمالند. و البته مدیریت باز، پس از یک مدیریت بسته قبلی، بسیار سخت و مشکل‌زا است که باید پای سختی‌ها بایستند. 

بنابراین اگر آقای پزشکیان رای آورد، ملت باید شبانه روز حامی او باشند که بتواند کاری انجام دهد وگرنه قالیباف پس از شکستی که خواهد خورد، بطور گاز انبری رئیس جمهور اصلاح‌طلب را درگیر مجلس به اصطلاح انقلابی می‌کند و فرصت کار کردن را از او‌ خواهند گرفت. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها