جان‌های عزیزی که برای اسنپ بی‌ارزش است!

سانحه رانندگی منجر به فوت، در همه جای دنیا اهمیت دارد و مرتکبین موظف به پاسخگویی هستند، جز در ایران و اختصاصا در مجموعه شرکت اسنپ که خود را بی‌رقیب می‌داند و پاسخگوی دلایل منجر به چنین حادثه‌ای نیست

جان‌های عزیزی که برای اسنپ بی‌ارزش است!

کاظم کرمی 

روزنامه‌نگار 

روز ۲۹ فروردین سه عضو خانواده ما که با اسنپ در حال سفر از شهر نورآباد لرستان به کرمانشاه بودند خودروی آن‌ها بر اثر بی‌احتیاطی راننده واژگون می‌شود که بر اثر آن یک خواهر من ابتدا به کما رفت و در ۶ اردیبهشت فوت نمود، خواهر دیگرم از نواحی دست و پا دچار شکستگی و از نواحی گردن و کمر ... هم آسیب شدید دید و برادرزاده‌ام هم از ناحیه کمر و ... مصدوم شد. این در حالیست که در طول مسیر حداقل دوبار به راننده در طول سفر تذکر داده‌اند که دقت کند

با توجه به شواهد موجود، اسنپ در جذب رانندگان، کنترل دقیقی نداشته و به صورت فله‌ای اقدام به جذب می‌کند یعنی فرایند جذب آن درست نیست. چه اینکه خود این راننده در پیامک به بنده گفته که قبلاً اعتیاد داشته و ترک کرده، یا اینکه علت تصادف را دقیق نمی‌داند. البته هر کسی که برای عضویت در بخش راننده اسنپ ثبت نام کرده می‌داند که فرایند جذب چطور است.

اساسا برای رانندگان برون شهری این کنترل و دقت در جذب باید بیشتر باشد. همانطور که رانندگان خطی دفترچه داشته و در پلیس راه ساعت می‌زنند زیرا راننده خطی باید دقیق‌تر جذب شود اسنپ هم باید اهمیت را درک کرده و چنین کنترلی داشته باشد نه اینکه اجازه دهد هر کسی وارد این فضا شود. از آنجا که به دلیل شخصی بودن خودروهای اسنپ پلیس راه نمی‌تواند بر آن‌ها نظارت کنند خود اسنپ نباید خون مردم را در شیشه کند.

از این گذشته آنچه واقعا رقت انگیز و غیر انسانی است عدم پیگیری یا دلجویی اسنپ است در حالیکه اگر این اتفاق در هر کشوری حتی با خودروی شخصی رئیس جمهور بیفتد، موجب می‌شود شخص رییس جمهور یا وزیر یا هر مسئول دیگری اقدام به دلجویی از آسیب‌دیدگان نماید، اما مدیرعامل یا مقامات اسنپ انگار نه انگار.

البته کارشناس اسنپ فقط یک بار قبل از فوت خواهرم تماس گرفت و بعد از آن تا ۱۲ روز بعد از فوت کوچکترین تماس یا مراجعه‌ای برای دلجویی گرفته نشد.

این‌ها در کنار دلایل دیگر نشان می‌دهد اسنپ از آنجا که تنها سوپر اپ بی‌رقیب در این حوزه است نه تنها مشتری مداری برایش مهم نیست بلکه برای جان انسان‌ها هم ذره‌ای ارزش قائل نیست.

کمترین کار اسنپ حضور و دلجویی توسط شخص مدیرعامل بود اما دریغ

ما این مسئله را از این بابت طرح می‌کنیم که اولا جان خواهر ما و آسیب دو نفر دیگر باید باعث شود این سازمان رویه خود را در جذب و نگهداشت راننده از یک سو و جاری سازی این فرهنگ سازمانی که به محض اتفاق خود را در کنار آسیب دیده قرار دادن و در صورت فوت همراهی فوری انجام دهد طرح می‌کنیم.

بنده از آنجا که تخصص اندکی در این حوزه دارم واقعا اوضاع این شرکت را فشل دیده و افسوس می‌خورم که چرا نظارتی نیست که این شرکت پاسخگو باشد و به مشتری اهمیت دهد.

اسنپ می‌داند که در جایگاه یک سوپر اپ رقیب ندارد برای همین به شکایات و حوادث نامعمول اهمیت هم نمی‌دهد.

کافیست کمپینی تشکیل شود و افرادی که از اسنپ فود غذای خود را دریافت نکرده‌اند، یا ماشین سفیر با مشخصات مغایرت داشته یا موارد اینچنینی دعوت شوند، آن وقت می‌فهمیم چه فاجعه‌ای در کار است.

کافیست یک تیکت اعتراضی در سامانه اسنپ ثبت کنی تا با پاسخ‌های پیش فرض ربات به بن بست برسی و جوابی نگیری. 

 

بنده دست کم دو بار دیگر شخصا طعم بی‌توجهی این سازمان و سیستم ناکارآمد و غیر انسانی امور مشتریان اسنپ را چشیده‌ام اما تصور نمی‌کردم در دنیای کنونی و در شرایط جان باختن یک انسان هم چنین رفتار زننده‌ای صورت گیرد.

بنابراین از باب اصلاح یک روند این موضوع را پیگیری کرده و فراتر از این فضا می‌کوشم با تشکیل یک کمپین این سازمان را در مقابل افکار عمومی پاسخگو نمایم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها