زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان

حقوق خردادماه بازنشستگان تأمین اجتماعی در حالی واریز می‌شود که هنوز خبری از افزایش حقوقشان نیست.

زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان
 

به گزارش مستقل آنلاین ، ۳ ماه از سال گذشت و در حالی که به چهارمین ماه سال نزدیک می‌شویم و در شرایطی که همه هزینه‌های زندگی گران شده است، اما هنوز دولتمردان در افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان تعلل می‌ورزند و بازنشستگان همچنان چشم امیدشان را به دولت دوخته‌اند تا هرچه زودتر برایشان تعیین تکلیف کنند.

 

بعد از آخرین جلسه شورای عالی کار در ۱۷ خردادماه که دستاوردش مصوبه افزایش پایه دستمزد کارگران به ۲۶ درصد بود، قرار بود تا این مصوبه به دست هیئت وزیران برسد و در آنجا تصویب و با آن موافقت شود. باتوجه‌به اینکه از آن روز به بعد تقریبا یک هفته‌ای می‌گذرد و هیئت دولت در این مدت ۲ بار جلسه تشکیل داده، اما هیچ خبری از موافقت با این مصوبه به بیرون نیامده است و از آنجایی که مبنای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در گرو تأیید این مصوبه است، هنوز مستمری بازنشستگان بر طبق مبالغ دریافتی سال گذشته است!

 

این نابرابری‌ها و نبود تعادل در دستمزد تا جایی پیش رفته است که بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹، حداقل حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در اسفندماه تصویب شد و از ابتدای امسال برای تمام این قشر واریز شد. با این حساب اگر هم همان ۲۶ درصد مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی اعمال شود، باز هم کف دریافتی یک بازنشسته تأمین اجتماعی که مزایای مزدی ندارد مانند حق مسکن یا بن خواربار و پایه سنوات، حداقل مستمری به زحمت به ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد.



بازنشستگان تأمین اجتماعی باید تا کی منتظر افزایش حقوق باشند؟

دراین‌باره مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی پیگیر مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان است، گفت: هنوز خبری از اعمال و میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیست و ما نیز منتظریم تا هیئت دولت در این زمینه خبر‌های خوشی را به این قشر عزیز بدهد.


سید محسن نظام خیرآبادی با بیان اینکه بازنشستگان حقوق خردادماه را بر اساس مستمری سال قبل دریافت کردند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما منتظر مصوبه دولت و متعاقب آن ابلاغ سازمان مرکزی تأمین اجتماعی هستیم تا بتوانیم احکام جدید بازنشستگان را صادر کنیم و شاهد آن باشیم که بر اساس احکام صادره جدید، مستمری بازنشستگان پرداخت شود.


به گفته وی، این پرداخت‌ها، اما در مستمری و حقوق پایان خردادماه لحاظ نخواهد شد و بعد از این پرداخت، اگر مصوبه دولت به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شود، نحوه پرداخت این مابه‌التفاوت به استحضار مستمری‌بگیران ارجمند سازمان خواهد رسید.


افزایش حقوق مستمری‌بگیران طبق قانون می‌باید در دولت تصویب شود و هیئت وزیران با آن موافقت کنند و سپس برای اجرا به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شود.

 

مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان کی پرداخت می‌شود؟

در همین حال در چند روز گذشته، شمس، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ به دولت ارائه شده و در دستورکار دولت قرار گرفته است، گفت: به‌محض تأیید دولت پرداخت‌ها انجام خواهد شد.


وی تصریح کرد: این پرداخت، اما در مستمری و حقوق پایان خردادماه لحاظ نخواهد شد و بعد از این پرداخت، این مابه‌التفاوت، صددرصد در تیرماه پرداخت می‌شود. اما درصد افزایش حقوق این قشر هنوز مشخص نیست و پس از بررسی دولت و برآورد هزینه‌ها و ابلاغ به سازمان تأمین اجتماعی، نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اقدامات لازم انجام خواهد شد.

 

منبع : شهر آرا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها