بورس همچنان قرمز است‌‌/ هر کس از بورس خارج شد، بُرد

هر که از بورس خارج شد، بُرد کرد/ سهامداران به امید لغو مالیات باشند؟!

بورس همچنان قرمز است‌‌/ هر کس از بورس خارج شد، بُرد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: وضعیت بازار سرمایه به گونه‌ای است که نمی‌توان توصیه برای مردم داشته باشیم چرا که تجربه ۴ سال اخیر نشان داده هر کسی از بازار بورس خارج شد و در سایر بازارها سرمایه‌گذاری کرد، برنده بود.

بهنام صمدی در گفتگو با خبرفوری اظهار کرد: نزدیک ۱۳ روز که وضعیت بورس به دلایل مختلف قرمز است‌‌.

او درباره دلایل ریزش بازار گفت: یکی از آنها نرخ بهره بدون ریسک است که در سال گذشته به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد و خیلی از سرمایه‌دارن ترجیح دادند دیگر سهام‌دار نباشند و پول خودشان را به صندوق‌های درآمد ثابت انتقال دهند.

وی ادامه داد: فاصله نرخ ارز نیمایی و ارز بازار آزاد به ۵۰ درصد رسیده و بانک مرکزی هیچ اقدامی در راستای کاهش فاصله انجام نمی‌دهد. 

به گفته وی، بخشنامه‌های گاه و بی‌گاه دولت هم اثرات منفی بر بازار بورس گذاشته است، پارسال ابلاغ نرخ خوراک نفت پالایشگاه‌ها واکنش‌های شدید به همراه داشت؛ مسئولین ذی ربط وعده دادند که این بخشنامه اصلاح می‌شود اما هنوز هیچ اصلاحی صورت نگرفته است. 

این صاحبنظر اقتصادی خاطرنشان کرد: امسال در بحث بودجه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشمول مالیات شدند که اثرات منفی در بازار سرمایه داشت البته امیدوارم فردا در دستور صحن مجلس قرار بگیرد و اصلاح شود.

صمدی افزود: وضعیت بازار سرمایه به گونه‌ای است که نمی‌توان توصیه برای مردم داشته باشیم چرا که تجربه در ۴ سال اخیر نشان داده هر کی از بازار بورس خارج شد و در سایر بازارها سرمایه‌گذاری کرد برنده بود.

منبع: خبر فوری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها