هیس! بورسی‌ها فریاد نمی‌زنند

در حالی که قیمت‌ها در دو بازار دلار و طلا از ابتدای زمستان به روند صعودی خود ادامه داده اما بورس تهران یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های چند سال اخیر را نشان داده است.

هیس! بورسی‌ها فریاد نمی‌زنند

بررسی روند بازارهای دارایی نشان می‌دهد ؛ تنها شاخصی که طی ماه‌های اخیر از لیگ بازارها خارج شده؛ بورس بوده است.

به طوری که از ابتدای دی ماه بازدهی بورس به منفی ۷درصد رسیده این در حالی است که طی همین مدت دلار در حدود ۱۸درصد رشد قیمت را ثبت کرده است.

برخی افراد مدعی هستند که نرخ سود سپرده  ۳۰درصدی به مثابه تیر خلاص در بازار سهام عمل کرده است.

در همین راستا طرفداران سیاست‌های انقباضی می‌گویند با توجه به وضعیت تورمی حاکم بر اقتصاد، وضعیت بورس تهران در اولویت‌های اقتصادی قرار ندارد . بنابراین اهالی بازار سهام در این برهه نباید نسبت به وضعیت ناامید کننده بازار گلایه کنند.

بورسی‌ها با توجه به سرعت گرفتن روند نزولی سهام از ابتدای زمستان و تدابیر ضد تورمی سیاستگذار به نظرمی‌رسد دلیل موجهی برای ماندن در بورس ندارند.

شواهد آماری گویای این است که طی هفته منتهی به ۹ اسفندماه مبلغی در حدود ۷۶۳میلیارد تومان از گردونه سهام خارج شده است.شاید بتوان گفت یکی از مهمترین دلایل افول بورس در سال جاری به صورت مستقیم به بخشنامه‌های مبهم بورسی بازمی‌گردد.

این در حالی است که شاخص سهام فروردین را توفانی آغاز کرد اما به مرور وارد مدار نزولی شد .از رفتار سیاستگذاران اقتصادی می‌توان دریافت که وضعیت بازار سهام و گلایه سهامداران از شرایط آن در زمزه دغدغه‌های اقتصادی دولت نیست./دنیای اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها