چگونه می توان با اتوبوس در دوران کرونا سفر کرد؟

ویروس کرونا یکی از مهمان های ناخوانده جهان می باشد که در یک سال اخیر بسیاری از سفر ها را مختل کرده است. فرقی نمی‌کند در چه بازه زمانی از سال قرار داشته باشید.

چگونه می توان با اتوبوس در دوران کرونا سفر کرد؟

عید نوروز، تابستان، تعطیلات رسمی و یا هر بازه زمانی دیگر با وجود کرونا پرداختن به سفر غیر ممکن یا بهتر است بگوییم بسیار سخت خواهد بود. کرونا با جان انسان رابطه مستقیم خواهد داشت. از این رو باید در زمان خرید بلیط اتوبوس و سفر بسیار هوشیار بود و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمود.

رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی می تواند به شما و همراهانتان در سفر های ضروری آسیب جدی برساند. در این مطلب قصد داریم شما را نسبت به چگونگی سفر با اتوبوس در زمان کرونا آشنا کنیم تا بتوانید با این وسیله نقلیه مسافرت راحت و بدون دردسر را تجربه نمایید. با استفاده از روش هایی که در این مطلب گفته می شود با خیالی راحت خرید بلیط اتوبوس را انجام دهید و به مسافرت بپردازید. مطالعه این مطلب به ۷ دقیقه زمان نیاز دارد.

رعایت فاصله قانونی

توجه داشته باشید زمانی که به ترمینال برای پرداختن به سفر مراجعه می‌کنید حتماً در سالن انتظار فاصله قانونی را با سایر افراد رعایت کنید. فاصله شما باید به گونه‌ای باشد که حداقل ۲ متر از سایر افراد فاصله داشته باشید.

"یکی از قوانین بهداشتی که توسط مسولین برای مقابله با سرایت کرونا تصویب شد، حفظ فاصله گذاری اجتماعی است. پزشکان توصیه می کنند برای جلوگیری از سرایت ویروس بهتر است فاصله دو متری با اشخاص دیگر را حفظ کنید. بنابراین در سالن انتظار، هنگام مراجعه به گیت مسافربری و یا سوار شدن اتوبوس فاصله خود را با دیگران حفظ کنید. تمامی وسایل نقلیه با نصف ظرفیت حرکت می کنند بنابراین لزومی ندارد چندان نگران این موضوع باشید فقط باید از ارتباط با افراد دیگر در طول سفر بپرهیزید." (منبع)

صندلی ها را ضدعفونی کنید

قبل از اینکه بر روی صندلی مورد نظر خود بنشینید، سعی کنید دسته های آن، نشیمنگاه، تکیه گاه و پشت صندلی جلویی را ضدعفونی نمایید. این چهار نقطه نسبت به سایر نقاط توسط افراد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید، در زمان خرید بلیط اتوبوس صندلی را انتخاب کنید که حتی الامکان با سایر افراد فاصله بیشتری داشته باشند.

چنانچه چه مجبور به پرینت بلیط اتوبوس خریداری شده شدید، توجه داشته باشید تمام پروتکل های بهداشتی مانند ماسک زدن همراه داشتن دستکش لاتکس را رعایت کنید. به محض اینکه کارت شناسایی و کارت عابر بانک خود را از متصدی گرفتید آن را ضدعفونی نمایید.

به صورت چشمان خود دست ندهد

در سالن انتظار و زمان توقف هیچ گاه نباید به چشمان و صورت خود دست بزنید! این اعضای بدن نسبت به سایر اعضا ضعیف تر بوده و راحت تر ویروس کرونا را به بدن راه می دهند.

به همراه داشتن مواد ضدعفونی کننده

توصیه می کنیم در تمام طول سفر مایع ضدعفونی کننده با خود به همراه داشته باشید. حتی الامکان از الکل های ۷۰ درصد استفاده کنید زیرا قدرت ضدعفونی کننده بیشتری دارد.

وسایل خود را در سطل آشغال بیندازید

چنانچه در طول سفر از دستکش، ماسک و یا دستمال کاغذی استفاده می کنید آن ها را روی زمین نیندازید. در صورت ابتلا به ویروس کرونا این وسایل می‌تواند فرد دیگری را به این ویروس مبتلا کند. وسایل خود را در سطل آشغال بیندازید.

با خود غذا به همراه داشته باشید

تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا در طول سفر از غذاهای خانگی استفاده نمایید. رستورانها یکی از منابع بزرگ انتقال ویروس کرونا به شمار می روند. با داشتن غذای خانگی خطر ابتلا به ویروس کرونا در سفر را کاهش خواهد داد.

وسایل خود را بعد از استفاده ضد عفونی کنید

بعد از استفاده از وسایل شخصی یا مواد بسته بندی آنها را ضدعفونی کنید و بعد سر جای قبلی خود قرار دهید. این کار باعث عدم آلودگی سایر وسایل می شود.

۸۷

وسایل مورد نیاز

به جز محلول ضدعفونی کننده حتماً ماسک های زیاد و دستکش لاتکس را با خود در سفر به همراه داشته باشید. زیرا ماسک ها با رسیدن رطوبت و بخار هوا کیفیت خود را از دست می‌دهند. تعداد بیشتر ماسک امکان تعویض  آن را فراهم می سازد.

حتی الامکان به سفرهای غیر ضروری نپردازید

در این مطلب به تمامی مواردی که می‌توانست به شما در طول سفر کمک کند تا بتوانید به دور از ویروس کرونا به مسافرت خود بپردازید را بیان کردیم. چنانچه دوست دارید این ویروس منحوس زودتر شر خود را از کشور برهاند از پرداختن به سفر غیر ضروری خودداری نمایید. کادر درمان در بیمارستانها و مراکز درمانی مختلف تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا هرچه زودتر ویروس کرونا را از بین ببرند. ما نیز باید نپرداختن به سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند زدن ‌ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به این عزیزان کمک کنیم.

خرید بلیط اتوبوس از سایت های معتبر

یکی دیگر از کارهایی که می تواند شما را از شر ویروس کرونا در امان نگه دارد، خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی است. توصیه می نماییم خرید بلیط اتوبوس خود را از سایت های معتبر انجام دهید. تیک بان، علی بابا، قاصدک و مستر بلیط 4 سایت برتر ارائه کننده بلیط اتوبوس در کشور عزیز ایران هستند. تیک بان یکی از سایت هایی است که توانسته با ارائه خدماتی هوشمند مقدمات سفری هوشمند و نوین را برای شما فراهم سازد. تیک بان بلیط تمامی شرکت های اتوبوسرانی را پشتیبانی می نماید.

چرا تیک بان؟

تیک بان علاوه بر بلیط اتوبوس، بلیط هواپیما، بلیط قطار، بیمه مسافرتی، هتل داخلی و هتل خارجی را پشتیبانی می نماید. تیک بان با بیش از 900 ایرلاین در ایران و اقصی نقاط جهان همکاری کرده و توانایی اسکان مسافران خود در بهترین هتل های ایران و جهان را دارد. سایت تیک بان از سال 1393 فعالیت های مربوط به حمل و نقل در سفرهای هوایی را آغاز کرده است. این سایت فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی، زیر مجموعه شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هفت اورنگ بوده که دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد.

برای رزرو بلیط اتوبوس، بلیط هواپیما، بلیط قطار، بیمه مسافرتی، هتل داخلی و هتل خارجی از تیک بان کافی است نام تیک بان یا عبارت https://tikban.com/ را سرچ نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها